سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان گفت: پزشکان گفته اند که سلیمی را به المپیک می رسانند اما فقط حضور او مهم نیست بلکه باید آماده باشد.

توکلی: آمادگی بهداد از حضورش در المپیک مهم تر استحسین توکلی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره مسابقات لیگ وزنه برداری که روز گذشته به پایان رسید گفت: مسابقات لیگ کیفیت خوبی داشت و چند نفر از ملی پوشان هم شرکت کرده بودند. البته ما از ملی پوشان انتظار زیادی نداشتیم چون تازه از مسابقات جهانی که مسابقات سنگینی بود، برگشتند و چند نفر از ملی پوشان هم به همین دلیل در این مسابقات شرکت نکردند.

این مسابقات، مسابقات مناسبی برای کسانی بود که وضعیت خوبی دارند و در تیم ملی حضور ندارند تا خود را نشان بدهند. ما بعد از مسابقات جهانی، نفرات جدیدی را به تیم ملی دعوت کردیم و در مسابقات لیگ و مسابقات قهرمانی کشور که در شوشتر برگزار می شود هم، نفرات جدید را زیر نظر داریم تا به تیم ملی دعوت کنیم. درهای تیم ملی به روی هیچ کس بسته نیست و ما تا زمانی که فرصت داریم، نفراتمان را برای المپیک معرفی کنیم، ورزشکاران جدید را زیر نظر داریم و همه شانس حضور در المپیک را دارند.

وی درباره آمادگی وزنه برداران کشورمان در آستانه المپیک، بیان کرد: به جز بهداد سلیمی که دوران مصدومیت خود را می گذراند، بقیه وزنه برداران مدنظر ما، شرایط خوبی را دارند. ما پنج سهمیه در المپیک داریم و اردوهایمان را با هشت یا در نهایت 10 ورزشکار، برای المپیک برگزار می کنیم تا از بین آن ها، بهترین ها را انتخاب کنیم. به لحاظ شرایط رکوردی، می توان تشخیص داد که کدام ورزشکاران، شانس برای کسب مدال در المپیک دارند و آن ها را با خود به ریو دو ژانیرو می بریم.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان درباره شرایط بهداد سلیمی اظهار داشت: قطعا ما می توانیم امیدوار باشیم که بهداد برای المپیک آماده شود. من با دکتر باقری درباره مصدومیت بهداد صحبت کردم و او گفت که تمام تلاشمان را می کنیم تا بهداد را به المپیک برسانیم. حال ما باید منتظر باشیم تا ببینیم کار پزشکان چطور پیش می رود.

وی افزود: فقط رسیدن بهداد سلیمی به المپیک، ملاک نیست بلکه باید شرایط رکوردی را هم در نظر بگیریم. او باید با صلابت و با آمادگی کامل در المپیک حاضر شود وگرنه صرف حضور او و وزنه زدن کافی نیست.

توکلی درباره جایگزین های بهداد سلیمی در صورت عدم آمادگی وی تا المپیک، گفت: ما قبل از مسابقات جهانی، بدشانسی های زیادی آوردیم. علاوه بر اینکه بهداد مصدوم شد، در سال قبل نیز، بهادر مولایی از ناحیه زانو، به شدت مصدوم شد و پشتوانه های ما در سنگین وزن ضعیف شد. ما باید پشتوانه هایمان را قوی کنیم به همین دلیل ما، مهدی میرزایی و حامد مجیدی را هم در کنار بهادر مولایی به اردو اضافه کردیم. بهادر در حال حاضر، شرایط نسبتا خوبی را دارد و با اینکه مصدومیت جزئی دارد اما امیدوارم زودتر رفع شود و آمادگی خود را به دست آورد. به جز مولایی، بچه های سنگین وزن دیگر ما، نیاز به پیشرفت دارند و اختلاف رکورد زیادی دارند تا بتوانند در المپیک، مدال کسب کنند. ما باید تلاش و انرژی خود را بگذاریم تا بهادر و دیگر بچه ها، بتوانند، شرایط خوبی را به دست آورند.

توکلی در پایان اظهار داشت: از تیم ها و کمپانی هایی که می توانند به وزنه برداری کمک کنند، می خواهم تا در مسابقات لیگ وزنه برداری، تیم بدهند و شرکت کنند تا سطح رقابت در این لیگ افزایش یابد. حضور پنج یا شش تیم در لیگی که قهرمانی آن در المپیک حاضر می شوند، بسیار کم است و امیدوارم در سال آینده، تعداد تیم ها افزایش یابد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار