شورای ماده 17 شرکت های تعاونی تولید روستایی و شرکت های سهامی اراضی، در راستای حفظ و یکپارچه سازی مالکیت اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی برای حفظ و یکپارچگی مالکیت اراضی کشاورزی و دستور مستقیم وزیر برای واگذاری این امور به شرکت های تعاونی تولید روستایی و شرکت های سهامی اراضی، شورای ماده 17 (قانون تعاونی نمودن تولید و یکپارچه شدن اراضی در حوزه عمل شرکتهای تعاونی تولید روستایی) تشکیل و تصمیماتی در این رابطه و برای تقویت این شرکت ها اتخاذ شد.

عباس سیاح افزود: در این نشست مدیریت امور اراضی و اداره کل منابع طبیعی استان موظف شدند هرگونه واگذاری اراضی را در قالب شرکت های تعاونی کشاورزی دارای مجوز جهادکشاورزی انجام دهند.

به گفته وی در راستای توانمندسازی و حمایت اقتصادی و مالی از شرکت های تعاونی تولید، مدیریت آب و خاک استان هم ملزم به واگذاری طرح های محدود نظارتی و اجرای سیستم های نوین و آبیاری تحت فشار به این شرکت ها شد.

سیاح اضافه کرد: آموزش اعضای شرکت های تعاونی تولید کشاورزی نیز توسط مدیریت ترویج جهادکشاورزی و اداره بهره برداری تعاون روستایی استان انجام می شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کشاورزی ، شهرکرد ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.