مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار نقش کلیدی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ محمد رضا یوسفی با بیان اینکه اعتقاد راسخ به این موضوع داریم که بحث اشتغال و برداشتن موانع پیش روی این امر یک کار فرابخشی است و از عهده یک دستگاه یا ارگان خارج است، افزود: اشتغال موضوع بسیار حیاتی و گسترده‌ای است که برای برون‌رفت از مشکلات این حوزه، همه دستگاه‌های اجرایی باید وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه این اداره‌کل در بحث حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت متبوع در بین 31 استان رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، گفت : بی‌شک این موفقیت به دست آمده در سایه تلاش همکاران حوزه بیمه بیکاری محقق شده که این همکاری‌ها در کشور کم‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: در همین راستا اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان در راستای حمایت از مشاغل و بحث بیمه بیکاری، فعالیت‌های متعددی انجام می‌دهد.

این مسئول یکی دیگر از رویکردهای این اداره‌کل را بحث توانمندسازی افراد متقاضی کار عنوان و اظهار کرد: توانمندسازی بدین معنی است که متقاضیان تاسیس تعاونی و فعالیت در این حوزه، متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار خانگی و افرادی که باید برای کسب مهارت به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شوند

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه تعاملات مناسبی با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای داریم و تفاهم‌نامه سه‌جانبه نیز منعقد شده است تا برای نیاز بازار کار، آموزش‌های تخصصی ارائه شواضافه کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار نقش کلیدی دارند.

یوسفی خاطرنشان کرد: بی‌تردید داشتن مهارت برای متقاضیان کار یک امتیاز به‌شمار می‌رود و افرادی که از مهارتی برخوردارند، در مقایسه با سایر متقاضیان سریع‌تر جذب بازار کار می‌شوند، از این رو مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند ضمن مهارت‌آموزی، دغدغه رفع بیکاری در جامعه و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کند.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: اشتغال ، آموزش ، نقش ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.