مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان کرمان گفت: بايد با همكاري و تعامل دستگاههاي اجرايي كشور ، انديشمندان و صاحب نظران به سوي افقي روشن كه براي صنعت گردشگري كشور متصور هستيم، حركت كنيم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان ،محمود وفايي گفت: گردشگري از موضوعات بسيار مهم و محوري در اقتصاد جهاني است و بسياري از كشورهاي پيشرفته دنيا توسعه اقتصادي خود را بر مبناي اين صنعت رو به رشد بنا نهاده اند.

وی با اعلام اين كه صنعت گردشگري نقش كليدي در توسعه پايدار جهاني دارد ، افزود: استان كرمان به دليل داشتن قدمت تاريخيو آثار و بناهای فرهنگي و همچنين محوطه هاي باستاني كه بوسيله باستان شناسان ايراني و خارجي مورد بررسی قرار گرفته اند ، جزو معدود استانهايي است كه از تمدن چند هزار ساله برخوردار است.

وفایی،كرمان را به لحاظ داشته هاي تاريخي ، فرهنگي و طبيعي ، ايراني كوچك خواند و خاطرنشان کرد: آمار بالاي بازديد كنندگان كه در طول سال و در ايام نوروز به استان كرمان سفر مي كنند ، دليلي بر اين ادعا است.

وی تصريح كرد: با توجه به مشكلات ناشي از اقتصاد وابسته به نفت بايد در زمينه رونق و پيشرفت مورد جايگزين كه همان صنعت گردشگري است ، تلاش كرد.

مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان کرمان به تعامل ايران با دنيا ، برداشتن تحريمها و همچنين مسئله برجام اشاره کردو گفت : كشور ما آمادگی لازم را برای جذب هر چه بيشتر گردشگران داخلي و خارجي در جهت رونق اقتصادي دارد.

مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان به تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص گردشگري در سياست هاي اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و افزود : با توجه به بيانات مقام معظم رهبري بايد با همكاري و تعامل دستگاههاي اجرايي كشور ، انديشمندان و صاحب نظران به سوي افقي روشن كه براي صنعت گردشگري كشور متصور هستيم، حركت كنيم.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: افق ، گردشگری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.