مسئولان در بحث آلودگی هوا باید مسئولیت پذیر باشند

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران گفت: برای رفع آلودگی هوا همه مسئولان باید مسئولیت پذیر باشند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران در نشست هم اندیشی تبیین سیاست های کلی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه محیط زیست که امروز (یکشنبه) در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد با اشاره به ارتقای سلامت و محیط زیست جامعه اظهار داشت: برای حل مشکل آلودگی هوا همه مسئولان باید مسئولیت پذیر باشند.

وی با تاکید بر اینکه بخش رسالت اجتماعی برای توجه به حوزه محیط زیست و سلامت مبتنی بر نیاز جوامع است، تصریح کرد: این امر نیازمند به توجه بیشتر بوده چراکه همه مسئول توجه به این موضوع هستند.

گلمکانی با بیان اینکه برای رسیدن به شاخص های کمی، خواستار مطالبه از همه دستگاه ها هستیم، یادآور شد: مردم ابتکارات و نظرات خلاقانه ای برای رفع آلودگی هوا دارند که می توان از آن‌ها نیز استفاده کرد.

وی تاکید کرد: تنها راه برای رسیدن به نقطه مطلوب باور داشتن به پتانسیل اجتماعی و ظرفیت ها با محوریت رویکرد مدیریت ، تقویت شبکه های اجتماعی و کمک گرفتن از NGO ها است.

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه با استقرار خانه های محیط زیست و سلامت می توان مشکلات زیست محیطی را رصد و شناسایی کرد، گفت: در این بخش به کمک نخبگان، خبرنگاران و دانشجویان نیز نیازمند هستیم.

گلمکانی با توجه به توسعه شبکه های اجتماعی افزود: می توان از پتانسیل جوانان در بخش ایده پردازی در حوزه محیط زیست بهترین استفاده را کرد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات محیط زیست تنها خاص یک شخص و دولت نیست، گفت: همه باید با همکاری یکدیگر آن را حل کنند چرا که این موضوع کشوری است.

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه باید سیاست های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را سر لوحه کارهای خود قرار دهیم، افزود: این موضوع در بودجه سال 95 شهرداری تهران اولویت بندی شده است.

گلمکانی به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تاریخ 26 آبان ماه امسال اشاره کرد، گفت: ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست، مدیریت جامع، هماهنگ و نظام مند با رویکرد مشارکت مردمی، جرم انگاری تخریب محیط زیست، تهیه اطلس زیست بوم کشور ، نهادینه ساختن فرهنگ و اقتصاد زیست محیطی، پایش مستمر و کنترل منابع و عوامل آلاینده، گسترش اقتصاد سبز و تقویت دیپلماسی محیط زیست از جمله این مباحث است.

وی با اشاره به بند 3 (جرم انگاری تخریب محیط زیست) تصریح کرد: قوه قضاییه باید رسالت اصلی خود را در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار