قزوین؛

کاهش ۲۶ درصدی زمان رسیدگی به پرونده های دادگستری

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین از کاهش ۲۶ درصدی زمان رسیدگی به پرونده ها در مجموعه دادگستری استان طی هشت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛عبدا... آقاعلیخانی بیان کرد: در این مدت  در مجموع 127 هزار و 79 فقره پرونده وارد دستگاه قضایی استان شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت 119 هزار و 273 فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده که در این حوزه به نسبت مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته ایم.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین اضافه کرد: در این مدت تعداد پروندهای ورودی به شورا 46 هزار و 136 فقره بوده و تعداد مختومه شده در شورای حل اختلاف استان با رقم 45 هزار و 87 فقره به نسبت مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: در این مدت متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در مجموعه دادگستری استان از 130 روز در هشت ماهه سال 93 به 97 روز در مدت مشابه سال جاری کاهش یافته که 26 درصد کاهش را در مدت زمان رسیدگی داشته ایم.

آقاعلیخانی تصریح کرد: بیشترین میزان مختومه شدن پرونده های قضایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در شعب بازپرسی 55 درصد افزایش مختومه شدن پرونده بوده است.

وی اعلام کرد: براساس دستور ریاست محترم قوه قضائیه و همچنین تأکید رئیس کل دادگستری استان، موضوع کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها و در حقیقت کاهش اطاله دادرسی موضوعی است که به صورت مسمتر در دادگستری دنبال می شود که تاکنون دستاوردهای خوبی نیز در این زمینه داشته ایم.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین گفت: این روند کاهشی در دادگاه ها هشت درصد و متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در شعبه بازپرسی از 55 روز طی هشت ماهه سال جاری به 46 روز و در اجرای احکام مدنی از 296 روز به 142 روز کاهش یافته است همچنین در مجموعه دادگستری کل استان قزوین میان زمان رسیدگی از 130 روز به 97 روز کاهش یافته که نشان از کاهش 26 درصدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شوراهای حل اختلاف استان نیز این کاهش از 57 به 44 روز رسیده است که رشد کاهشی 21 درصدی را نشان می دهد.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.