معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با بررسی‌های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیش از ۶۰ درصد جمعیت قزوین کمبود ویتامین «روی» دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سعید اسکویی اظهار داشت: مصرف روزانه مواد غذایی که ویتامین روی دارند در قزوین به طور میانگین 400میلی‌گرم بوده که این میزان باید هزار میلی‌گرم باشد.

وی با بیان اینکه مصرف ویتامین‌ها در استان قزوین از سطح استاندارد تعریف شده پایین‌تر است، تصریح کرد: از جمله این ویتامین‌ها می‌توان به کمبود ویتامین «D»، ویتامین«A»، ویتامین «روی» و گروه ویتامین‌های «B» اشاره کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه مردم قزوین به طور کلی بسیاری از مواد غذایی غیرضروری را مصرف می‌کنند، بیان کرد: انواع چربی‌ها و روغن‌ها، نمک و مواد قندی از جمله این مواد غیرضروری و مضر است.

اسکویی با بیان اینکه مصرف این مواد مضر سبب افزایش احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ها را در افراد می‌شود، عنوان کرد: از جمله این بیماری‌ها می‌توان به انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نباید از  روغن‌های جامد همچون روغن هیدروژنه گیاهی و انواع روغن‌های جانوری استفاده شود، اظهار داشت: باید روغن‌های مایع با تراز تراس صفر تا دو درصد جایگزین روغن‌های جامد شود چراکه درصد کلسترول روغن‌های جامد بالا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین افزود: فرهنگ مصرف روغن زیتون و کنجد در بین خانواده‌های قزوینی باید نهادینه شود.



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.