ساعت های هوشمند چند سالی است که وارد بازار جهانی شده اند و توانسته اند در میان طرفداران تجهیزات الکترونیکی توجه افراد بسیاری را به خود جذب کنند، اما آیا خرید این ابزار انتخاب درستی است؟

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنگامی که تبلت ها وارد بازار جهانی شدند این ابزار توانستند در مدت زمان کوتاهی طرفداران فراوانی را پیدا کنند و به محبوبیت بسیاری دست یابند. تبلت ها در مدت چند ماه به شکل گسترده ای بازار تجهیزات الکترونیکی را تغییر دادند و موجب شدند تا اکثر شرکت های بزرگ دنیای فناوری وارد زمینه تولید آن ها شوند، اما این اتفاق با گذشت چند سال از تولید اولین ساعت هوشمند هنوز رخ نداده است.

ساعت های هوشمند: گران و بی ارزش

ساعت هوشمند نوعی ساعت مچی الکترونیکی است که علاوه ‌بر نشان دادن زمان توانایی انجام پردازش های بسیاری را در اختیار دارد. پخش رادیو، موقعیت‌یابی جی پی اس، تلفن همراه، دوربین، ترمومتر، پخش موزیک و صوت، صفحه لمسی، بازی‌های ساده، ارسال و دریافت پیام و... در میان امکانات این ابزار قرار دارد. این وسیله که چند سال پیش به آرامی توسط شرکت های بزرگ سازنده تجهیزات الکترونیک وارد بازار شد هیچ گاه نتوانست از حد یک دستگاه جانبی غیر ضروری پیشرفت کند و این روزها نیز وسیله ای گران است برای قابلیت هایی غیر ضروری.

ساعت های هوشمند: گران و بی ارزش

بیشتر ما در طول روز چندین بار از تلفن همراهمان استفاده می کنیم و در صورتی که آن را در خانه جا بگذاریم ممکن است گذراندن روز برایمان بسیار دشوار شود. اما آیا ساعت های هوشمند هم می توانند به این مقدار از ضرورت دست یابند؟

در حال حاضر هزینه چند میلیونی ساعت های هوشمند و قابلیت های محدود آن به شکلی است که صرفا شما را از پرداخت این مبلغ پشیمان یا ناامید نخواهد کرد. حقیقت این است که پس از مدتی، این محصول تبدیل به یک جزء خنثی از زندگی دیجیتالی شما می شود که به آن عادت خواهید کرد، اما اگر یک روز در میانه راه برای رسیدن به محل کار متوجه شوید که آن را در خانه جا گذاشته اید، وقتی را برای برگشتن صرف نخواهید کرد و احتمال زیاد در روند روزانه زندگی شما نیز تغییری ایجاد نخواهد شد.

ساعت های هوشمند: گران و بی ارزش

در صورتی که شما هم از کاربران هریک از ساعت های هوشمند باشید، متوجه شده اید که بهترین امکان این وسایل به قابلیت نمایش هشدارها و حداکثر ارسال پیام خلاصه می شود، قابلیت هایی که به راحتی توسط تلفن همراه شما در صفحه نمایشی بزرگ تر و با کیفیتی بالاتر  ارائه می شود.

عمر کوتاه باطری بزرگترین ضعف ساعت های هوشمند

یکی از بزرگ ترین ویژگی های منفی این ابزار عمر کوتاه باطری آن ها است که باعث می شود کاربران نتوانند برای زمانی بیشتر از چند ساعت کوتاه از آن ها استفاده کنند. شما باید پس از تنها چند ساعت کوتاه استفاده از آن ها این ابزار را شارژ کنید، موضوعی که باعث می شود در طول روز شاید از امکانات ساده این وسایل نیز نتوانید چندان بهره مند شوید.

ساعت های هوشمند: گران و بی ارزش

ساعت های هوشمند در حال حاضر ابزاری جانبی برای تلفن های همراه محسوب می شوند و کاربرد آن ها نیز به شدت به موبایل شما وابسته است. این ابزار تا زمانی که نتوانند خود به صورت مستقل عمل کرده و امکاناتشان را به کاربران ارائه دهند به عنوان وسایل جانبی شناخته می شوند و در بازارهای جهانی نیز به موفقیت چندان چشمگیری دست نخواهند یافت.

اگر دوست دارید تجربه استفاده از یک ساعت هوشمند را داشته باشید و کارآیی آن برایتان هیچ اهمیتی ندارد خرید یک ساعت هوشمند می تواند جذاب باشد. اما در صورتی که به دنبال دلیل قانع کننده ای برای اینجام این خرید هستید، در حال حاضر این محصولات هیچ کارآیی ای ندارند که بتوانید به آن ها تکیه کرد و بدون آن ها با مشکل مواجه شوید. شاید در آینده ای حتی نه چندان دور ساعت های هوشمندی ارائه شوند که مانند گوشی موبایل های امروزی استفاده از آن ها یک ضرورت باشد و بدون بستن آن ها روی مچ دست خود نتوانید زندگی روزمره خود را پیش ببرید.

گزارش از علیرضا عبداللهی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار