یغمایی: تهران و فارس رکورد دار دریافت کارت هوشمند ملی

مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور گفت: استان‌های تهران و فارس به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را در فراوانی دریافت کارت هوشمند ملی به خود اختصاص داده‌اند.

تهران و فارس رکورد دار دریافت کارت هوشمند ملیحمیدرضا یغمایی مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با توجه به حجم بالای جمعیتی در کلان شهر تهران، بیشترین درخواست برای دریافت کارت هوشمند ملی را داشته و پس از آن استان فارس در رتبه دوم قرار دارد که برای سال آینده برنامه‌هایی به منظور اعلام فراخوان بر حسب اولویت برای دریافت کارت هوشمند ملی در تهران و شهرستان‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون در کشور افرادی که به دلیل تغییرات سجلی و هویتی، مفقود شدن کارت شناسایی ملی و یا اینکه برای نخستین بار اقدام به دریافت کارت ملی داشته‌اند برای آن‌ها، کارت هوشمند ملی صادر می‌شود.

یغمایی اضافه کرد: برای دریافت کارت هوشمند ملی عمل پیش ثبت نام باید در سایت www.ncr.ir انجام و  پس از وارد کردن اطلاعات و دریافت کد رهگیری و نوبت گیری در یکی از دفاتر پستی یا دفاتر منتخب پیشخوان دولت نزدیک به محل سکونت خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین امکاناتی که در اختیار شهروندان بوده این است که در هنگام پیش ثبت نام خود در سایت می‌توانند تاریخ و محل دفتر مورد نظر خود برای دریافت کارت هوشمند، طبق تمایل خود انتخاب کرده تا برای دریافت آن با مشکلی مواجه نشوند.

مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: شهروندان پس از مراجعه به دفاتر پستی یا پیشخوان دولت با تحویل عکس (زنده)، اثر انگشت، اصل شناسنامه و کارت ملی نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام اقدام کرده و با ارسال فایل، مشخصات متقاضی بصورت آنلاین در ثبت احوال ثبت می شود که به این ترتیب پس از دریافت پیامک چاپ جهت اخذ کارت و فعال سازی آن می توانند به دفتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار