اولین بانوی المپیکی تیراندازی ایران گفت: ارزش‌ برنامه‌ریزی بلند مدت در تیراندازی بالاتر از تمرکز روی کسب سهمیه در المپیک است.

لیدا فریمان، در گفتگو با خبرنگار حوزه سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تیراندازی و تاثیر برنامه ریزی روی موفقیت ورزشکاران این رشته ورزشی، تصریح کرد: تیراندازی ایران از زمانی که ما فعالیت می‌کردیم بسیار تغییر کرده و تاکنون روند رو به رشدی داشته است که بانوان تیرانداز در سال‌های اخیر با کسب عناوین مختلف و قهرمانی در مسابقات بین‌المللی جایگاه تیراندازی ایران را تغییر داده‌اند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون 2 سهمیه المپیک 2016 در تیراندازی کسب کرده‌ایم اما بسیاری از تیراندازی هنوز شانس سهمیه المپیک دارند و اگر برنامه ریزی داشته باشیم قطعا نتیجه خواهند گرفت، چون تیراندازی ایران در آسیا به جایگاه بسیار خوبی رسیده است.
 
 فریمان افزود: من معتقدم هدف نباید فقط کسب سهمیه المپیک باشد چون اگر درست برنامه ریزی شود تاثیری که بر آینده تیراندازی دارد ارزشش بیش‌تر است.
 
اولین بانوی المپیکی ایران گفت: زمانی که من به مسابقات المپیک اعزام شدم شرایط مثل الان نبود چون اتفاقی‌ و بدون برنامه راهی مسابقات المپیک شدم، حتی مربی نداشتم و خودم تمرین می‌کردم، با این اوصاف حضور من به عنوان اولین زن ایرانی در المپیک پیامدهای مثبتی به همراه داشت که باعث انگیزه بانوان در تمامی رشته‌های ورزشی شد.
 
 وی در ادامه افزود: حضور یک زن در مسابقات المپیک عاملی برای توجه به ورزش بانوان شد و حتی در مسابقات المپیک نیز حضور ورزشکاران زن بیشتر شد.
 
فریمان درباره اینکه چرا فعالیت‌اش در رشته تیراندازی را ادامه نداده است اظهار داشت: متاسفانه مشکلی که همه فدراسیون‌ها ورزشی کشور دارند حضور کمرنگ بخش خصوصی در ورزش است، اگر بخش‌های خصوصی حمایت بیشتری از ورزش داشته باشند به طور قطع برنامه‌ها عملی خواهد شد.
 
وی درباره استقبال بانوان از تیراندازی و پتانسیل در این رشته ورزشی گفت: تیراندازی از رشته‌هایی است که اگر حمایت شود بازدهی بالایی دارد و استعداد‌های این رشته زود پیدا می‌شوند و مثل دیگر ورزش‌ها نیست که زمان زیادی را برای تربیت یک ورزشکار صرف کنیم و خوشبختانه از این اقبال برخوردار بوده است که به دلیل پوشش مناسب برای شرکت در مسابقات مشکل کمتری ایجاد می‌کند و علاوه بر استعداد بانوان در تیراندازی یکی از دلایل استقبال زنان از تیراندازی می‌تواند باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار