نایب رئیس تیراندازی بانوان گفت: تعداد مدال‌های تیراندازی طبی این چند سال نشان دهنده ماین است که بانوان استعداد و تمرکز بیشتری در تیراندازی دارند.

علی آبادی: بانوان استعداد بیشتری در تیراندازی دارندطاهره علی آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: تیراندازی خوشبختانه طی این چند سال اخیر بخصوص در بخش بانوان رشد قابل توجهی داشته و این نشان دهنده برنامه ریزی های بلند مدت فدراسیون و سرعت تداوم در اجرای اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده است. 

علی آبادی ادامه داد: در اختتامیه لیگ برتر تیر اندازی حدود 1500 نفر درگیر بازی های لیگ برت بودند و این گواه رشد تیر اندازی در سطح کشور بخصوص بین جوانان و گرایش این قشر جامعه به تیراندازی بود که می‌تواند پشتوانه محکمی برای آینده تیر اندازی باشد.

نایب رئیس تیر اندازی بانوان کشور افزود: برگزاری مسابقات در طول سال و مسابقات لیگ برتر دلگرمی و پشتوانه بسیار خوبی برای تیم ملی است با توجه به اینکه امسال لیگ با کیفیت بهتری نسبت به دوره‌های قبل داشتیم نوید دهنده و تیم ملی قوی‌تر است.

وی گفت: اگر به مسابقاتی که در 4 دوره قبل برگزار می‌شد میبینیم که در هر 2 مسابقه ورزشکارانی که مدال کسب می کردند فرق می‌کرد و در هر مسابقه بین‌المللی چهره جدیدتر و با استعدادی به تیراندازی معرفی می‌شد که همه این‌ها نشان از لیگ پویا و برنامه ریزی مدون در این رشته است. 

علی آبادی افزود: اگر الان در تیراندازی مدال کسب می‌کنیم با وجود همه مشکلات و معزلاتی که فدراسیون دارد و تیم‌های ملی را نیز در گیر می‌کند مرهون پشتکار همه تیراندازان و برنامه ریزی فدراسیون است که امیدوارم این روند همچنان ادامه پیدا کند با ظرفیت‌ها و پتانسیلی که تیر اندازی‌ها دارد قطعا در آینده خواهیم توانست یک رقیب جدی برای همه کشورهای صاحب نام در این عرصه باشیم. 

نایب رئیس تیراندازی بانوان اشاره کرد: اکنون عمده ترین مشکل ما همان مسئله همیشگی قشنگ است که دسترسی به آن برای همه دشوار است دور از انتظار نیست که اگر هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد خودمان تولید کننده باشیم الان هم بخاطر محدودیت فشنگ استفاده از آن سهمیه بندی شد. ولی در بخش بادی مشکل زیادی نداریم که بر طرف خواهد شد و عمده معضل ما در بخش خفیف است در مجموع بحث تحریم ها هم بسیار اثر گذار است ولی با تهیه مواد اولهی فشنگ خودمان هم می‌توانیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم از آن جایی که دسترسی به نوع خارجی برای ما دشوار است چاره‌ای جز تلاش و هماهنگی برای تولید نداریم. 

علی آبادی بانوان گفت: ما برای هر پیشرفت هر چه بیشتر تیراندازی نیاز به کمک مسئولین بویژه برای حل مشکلات مالی داریم بخاطر کمبود بودجه تیم‌های ملی‌ما نیز ضرر می‌کنند. 

وی درباره وضعیت حضور بانوان در تیراندازی گفت: امکانات بین آقایان و بانوان مساوی است ولی خانم‌ها فعالترو استعداد بیشتری در این زمینه دارند با مدال‌هایی که در دوره‌های قبل کسب شد نشان می‌دهد استعداد خانم‌ها در این عرصه بیشتر بوده و آنها تمرکز بهتری داشتند و در لیگ نیز طی 40 هفته مسابقه ای که برگزار شد رقابت‌ خیلی تنگاتنگ و مقام های بسیار خوبی کسب کردند که این پشتوانه محکم برای آینده تیر اندازی ماست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار