رئیس اداره تعاون روستایی تایباد از راه اندازی نخستین مرکز تکثیر و پرورش زالوی طبی در این شهرستان خراسان رضوی خبر داد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس معتمدی راد افزود: این مرکز با پنج هزار قطعه زالوی مولد و تخم گذار، که از شمال کشور صید و منتقل شده، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در یک دوره یکساله بیش از 150 هزار قطعه زالو در این مرکز تکثیر شود، اعتبارهزینه شده برای ایجاد این مرکز را افزون بر 700میلیون ریال عنوان کرد که از محل منابع داخلی اتحادیه تعاونی روستایی تایباد تامین شده است.

معتمدی راد اظهار کرد: این مرکز در فضایی به مساحت 100 متر مربع ایجاد شده که در حال حاضر دو نفر به صورت مستقیم در آن مشغول به کار شده اند.

وی قیمت هر قطعه زالوی مولد را 35 هزار ریال عنوان کرد و گفت: صید زالوی مولد در در فصل بهار و پاییز صورت می گیرد و اکنون هر قطعه زالوی پرورش یافته دست کم هشت هزار ریال و حداکثر 30 هزار ریال به فروش می رسد.

رئیس اداره تعاون روستایی تایباد افزود: پرورش و تکثیر زالو بازگشت سرمایه مطلوبی دارد که با هزینه کرد 50 تا 100 میلیون ریال می توان یک کارگاه کوچک آنرا راه اندازی کرد.

معتمدی راد همجواری این شهرستان با کشور افغانستان را فرصت مناسبی برای صادرات زالوی پرورش یافته به این کشور عنوان و اظهار کرد: باتوجه به اهمیت زالودرمانی در عصر کنونی، تکثیر و پرورش زالوی طبی می تواند تحول چشمگیری در رشد اقتصادی، صادرات و اشتغال زایی منطقه به وجود بیاورد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.