استاندار ایلام بر لزوم تقویت پژوهش های جامعه شناسانه نیروهای انتظامی تاکید کرد.

لزوم تقویت پژوهش های جامعه شناسانهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛   محمدرضا مروارید امروز در همایش فرماندهان پاسگاه های انتظامی استان ایلام گفت : نیروی های پلیس باید بطور مستمر تحت آموزش قرار گرفته و استفاده از فناوری های روز ، پایش تصویری و رصد فضای مجازی در برنامه ریزی ها لحاظ شود که خوشبختانه این رویکرد در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: استفاده از نظرات کارشناسی اساتید دانشگاه و محققان علم روانشناسی در برنامه ریزی های ناجا طی سال های اخیر بیشتر شده و باید تلاش کنیم حرکت های پلیس پایه و زمینه علمی و پژوهشی داشته باشد.

استاندار ایلام یکی از مهم ترین رموز موفقیت پلیس را حس اعتماد عمومی مردم نسبت به تامین کنندگان نظم و امنیت عمومی دانست و گفت : ایجاد نظم و امینت از مهم ترین مطالبه های مردم از کارگزاران نظام است که در سایه تلاش های نیروهای نظامی و امنیتی و بویژه ناجا این رویه در جمهوری اسلامی در بهترین شکل ممکن برقرار بوده و اقشار مختلف مردم در مسائل مختلف پلیس را همراز و همراه خود دانسته و به آنها اعتماد کامل دارند.

مروارید در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش تمامی نیروهای انتظامی استان در ایام اربعین حسینی گفت: هماهنگی میان تمامی یگان ها بویژه مرزبانی ، گذرنامه ، راهور و یگان ویژه باعث شد با وجود تردد میلیونی زائران از مرز مهران کوچکترین معضل امنیتی ایجاد نشود و زوار در کمال آرامش عازم عتبات عالیات شده و از این نقطه مرزی نیز به کشور بازگردند.

وی همچنین به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پرداخت و اضافه کرد: بر اساس قانون مهم ترین نقش در تامین نظم و امنیت انتخابات بر عهده ناجا است و نیروی انتظامی نیز در طول سال های گذشته ثابت کرده با توجه به جنس مردمی این نیرو همکاری لازم را با اقشار مختلف مردم دارد و امسال نیز این برهه حساس را با موفقیت طی خواهیم کرد.

معاون سیاسی ، امینتی استاندار ایلام نیز در این همایش گفت: حفظ حرمت و اقتدار پلیس در وهله نخست بر عهده خود یگان های عمل کننده نیروی انتظامی است و در صورت رعایت این موضوع حس اعتماد مردم به ناجا نیز روز به روز افزایش می یابد.

حسین کلانتری افزود: همه باید با دید انجام تکلیف نسبت به وظایف محوله برخورد کنیم و در صورت برقراری این رویه روند انجام امور نیز با موفقیت بیشتر حاصل می شود.

وی با قدردانی از تلاش های نیروی انتظامی در ایام اربعین حسینی یادآور شد: 40 درصد مساحت شهر مهران در ایام اربعین به پارکینگ خودروها تبدیل شده بود و همین امر لزوم حفاظت از خودروهای زائران را توسط نیروی انتظامی بیشتر کرده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تمهیدهای اندیشیده شده و جانمایی پارکینگ ها روند تردد خودروها در این ایام نسبت به سال گذشته با سهولت بسیار بیشتری انجام پذیرفت.

معاون استاندار ایلام همچنین به برگزاری انتخابات در اسفندماه اشاره کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم زمینه حضور شاداب و حداکثری مردم را در پای صندوق های رای فراهم کنیم تا مردم در کمال آرامش و اطمینان نماینده مورد نظر خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.