چهارمین کنگره اخلاق پزشکی و پرستاری پس از دو وقفه از 6 تا 9 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا پارساپور دبیر علمی چهارمین کنگره اخلاق پزشکی و پرستاری در نشست خبری این کنگره بیان کرد: نخستین کنگره اخلاق پزشکی در سال 89 با شعار حقوق بیمار از آیین تا بالین برگزار شد. 

وی افزود: تعداد شرکت‌کنندگان در این کنگره نسبت به دوره‌های قبل افزایش داشته است. 864 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است. که از این تعداد 179 مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد. که این آمار معادل 18.8درصد از مقالات رسیده شده است. 

پارساپور عنوان کرد: چهارمین کنگره اخلاق پزشکی با یک وقفه‌ی دوساله برگزار می‌شود. به نظر من یکی از دلایل عمده آن کم شدن فعالیت شورای عالی اخلاق پزشکی است. 

وی با اشاره به این که این شورا به عنوان نقطه ثقل توان دارد که همه ذینفعان را زیر یک چتر قرار دهد، اظهار کرد: با حمایت وزارت بهداشت فعالیت شورای عالی اخلاق افزایش یافته است. این کنگره از 6 تا 9 بهمن در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. 

دبیر علمی چهارمین کنگره اخلاق پزشکی و پرستاری در پایان خاطرنشان کرد: 24 نشست عمومی و تخصصی در این کنگره برگزار می‌شود. همچنین 4 نشست ویژه از جمله با موضوعات اخلاق داروسازی و چالش‌های آموزش اخلاق پرستاری برپا می‌شود. علاوه بر اینها برپایی 4 نشست دانشجویی نویدبخش ورود این حوزه را به بدنه‌ی دانشجویی می‌دهد. 



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار