نجار گفت: کاهش بی‌سابقه بارش و مخازن طبیعی آب، استفاده بیش از حد از منابع کمیاب آب موجب گسترش بیابان و در نتیجه تشکیل کانون های گردوغبار در منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم به مدت دو روز در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با شاره به شعار امسال کنفرانس با عنوان "گرمایش جهانی، خشکسالی و طوفان گردو خاک" گفت: آثار مخرب خشکسالی‌های اخیر و نیازهای آبی جمعیت رو به رشد شهری و تقاضای فزاینده به محصولات غذایی به شدت در منطقه قابل گسترش است و لازم است مراکز تحقیقاتی اثر تغییر اقلیم بر بخش های مختلف از جمله کشاورزی، آب، سلامت و... را بررسی و راهکارهای مقابله و همزیستی با این پدیده را ارئه نمایند.

عضو هیئت رئیسه پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم اظهار داشت: در نتیجه کاهش بارش سیستم‌های آبرسانیِ و زیر ساخت ها در بسیاری مناطق با مشکل روبرو و تداوم این روند منابع آبی را با چالش جدی مواجهه  خواهد کرد.

وی در ادامه به بارش مناسب در پاییز امسال اشاره و گفت خوشبختانه بخشی از کمبود آب جبران بر اثر این بارندگی ها جبران شده است.   

معاون وزیر کشور با تآکید بر اینکه بحران خشکسالی یک پدیده قابل برنامه ریزی است ادامه داد: شبکه‌های آبرسانی به دلیل فرسودگی و عمر طولانی، مقادیر قابل توجهی از آب را هدر می‌دهند که این مساله به همراه برداشت بیش از حد منابع زیر زمینی بحران تازه ای تحت عنوان فرونشست زمین را پدید آورده است.

این گزارش می‌افزاید؛ محورهای پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم در سه بخش کلی "پایش و پیش‌آگاهی تغییر اقلیم"، " اثر تغییر اقلیم و آسیب‌پذیری " و " سازگاری و کاهش پیامدهای زیانبار تغییر اقلیم" دسته‌بندی و ارائه می شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار