رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان؛ با توجه به این که وضعیت باغبانی استان چندان مطلوب نیست، برنامه ما در طول برنامه ششم توسعه با تاکید بر اصلاح و توسعه باغات افزایش سطح زیرکشت باغات استان تا 88 هزار هکتار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیخسرو چنگلوایی گفت : در برنامه‌های توسعه باغات از حیث کمی و کیفی قصد داریم سطح زیر کشت باغات را در افق توسعه 1404 به 113 هزار هکتار افزایش دهیم.

چنگلوایی افزود: در 282 هزار تن تولیدات باغی استان است که این آمار در برنامه ششم توسعه به 347 هزار تن و در افق توسعه 1404 به بیش از 490 هزار تن خواهد رسید.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در استان در حال انجام است، توسعه شهرک‌های کشاورزی می‌باشد و طبق برنامه‌ها، ما قصد راه‌اندازی 15 شهرک‌ کشاورزی در زمینه شیلات، گلخانه‌ای و دامپروری و صنایع تبدیلی و تکمیلی داریم و اولویت کار با توجه به سیاست‌های وزارتخانه و پیگیری‌هایی انجام شده با توسعه شهرک‌های کشاورزی در زمینه گلخانه‌ای است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اظهار کرد: در اولین سفر رئیس جمهور به استان 1.5 میلیارد دلار برای این طرح مصوب شد و تاکنون بیش از 167 هزار هکتار از عملیات زیربنایی، زهکش زیر زمینی و تجهیز و نوسازی اراضی انجام شده است و 70 کارگاه در حال حاضر در حال کار هستند و عوامل اجرای این پروژه بیش از 10 هزار نفر هستند و در 20 شهرستان این پروژه دنبال می‌شود.

انتهاي پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.