معاون آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برداشته شدن تحریم‌ها می‌تواند موجب گشایش در ارتباطات علمی و تبادل اطلاعات شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توفیق معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع در سالن همایش کتابخانه ملی در جمع خبرنگاران در خصوص بازار کار دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته‌های فنی و مهندسی گفت: بازار کار دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته‌های فنی و مهندسی در حوزه‌های صنعت‌، معدن و تجارت بخش‌بندی نمی‌شود مسئله مهم این است که مهندسی صنایع می‌تواند در تمامی حوزه‌ها از جمله مکانیک‌، خودروسازی‌،‌ نساجی، و . . . فعالیت کند. بنابراین فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مهندسی صنایع محدودیتی از لحاظ اشتغال ندارند. 

وی در خصوص تاثیر برجام بر تبادلات علمی بین کشورها عنوان کرد: تبادل علمی با ارتباطات سیاسی ارتباطی ندارد در حال حاضر با وجود تحریم‌هایی که بر ایران لحاظ شده بود ایران رتبه اول را در تولید علم دارد اما طبیعی است که همه فعالیت‌ها از جمله توسعه علم تحت تاثیر رفع تحریم‌ها قرار می‌گیرد.

رشته‌های قدیمی باید مورد بازنگری قرار بگیرند
سبحان‌اللهی دبیر دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع با بیان اینکه رشته مهندسی صنایع بازار کار خوبی دارد، گفت: باید دانشجویان با رشته مهندسی صنایع به صورت کاربردی آشنا شوند تا از لحاظ شغلی آینده بهتری در انتظار آنها باشد. 

وی افزود: باید در رشته‌های قدیمی با توجه به نیاز جامعه با تعریف میان‌رشته‌ها بازنگری صورت گیرد. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مقاله‌های ارائه شده در کمیته‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد و به برترین آنها جوایز اهدا می‌شود. کشورهای آمریکا،‌ ژاپن، استرالیا، ترکیه، ایتالیا، آلمان، در کنفرانس امروز برای تبادل اطلاعات و گسترش روابط علمی حضور یافتند. 

سبحان‌اللهی در خصوص تاثیر رفع تحریم‌ها بر روابط علمی بین المللی عنوان کرد: برداشته شدن تحریم‌ها موجب ایجاد فضای نشاط علمی می‌‌شود  همچنین با گسترش روابط بین ‌کشورها و آشنایی با دستاوردهای جدید این رشته و ارتباط دانشگاه با صنعت و برگزاری کارگاه‌های آموزشی گام بزرگی در جهت کاربردی شدن این رشته در کشور برداشته می‌شود. 

ایران از لحاظ تئوریک جایگاه خوبی در جهان دارد 
میرزا‌زاده دبیر علمی دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع ضمن بیان اینکه ایرانیان از هوش و پشت کار خوبی برخوردارند، گفت: مشکل اساسی غیر منسجم کار کردن است ایران از لحاظ تئوریک جایگاه خوبی در جهان دارد اما از لحاظ کاربردی هنوز ضعف هایی وجود دارد باید ایده‌ها تحلیل کاربردی شوند و به راهکارهای اساسی دست یابیم. 

در ادامه پروفسور گرهارد ویلیام از کشور آلمان و استاد دانشگاه آنکارا گفت: در دانشگاه صنعتی خاورمیانه دانشجویان ایرانی بسیاری وجود دارد. ایرانی‌ها افراد بسیار مهربان و دوست‌داشتنی‌ هستند.

وی افزود: بسیاری از افراد در حمل و نقل و خوراک مشکل دارند وظیفه ما این است که از بعد علمی شرایط را ارزیابی و راه‌حل ارائه دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار