توضیحات خضری پیرامون "مجادله با ترکان" در مجلس

نماینده پیرانشهر و سردشت مجادله خود با دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی در صحن را تشریح کرد.

توضیحات خضری پیرامون "رسول خضری" نماینده پیرانشهر و سردشت در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح دلیل مشاجره خود با ترکان در صحن علنی امروز اظهار داشت: دولت برخلاف قول خود نامی از پیرانشهر در لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی سیستان و بانه - مریوان نیاورده بود.

وی تصریح کرد: طی بازدیدی که ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی، معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، رئیس مجلس، وزرای اقتصاد، صنعت و کشارزی از مرزهای پیرانشهر داشتند به وجود پتانسیل بالای صادرات از این منطقه تاکید کردند.

این عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود: پیرانشهر و سردشت مرز مشترک بالای 20 کیلومتر با کردستان عراق دارد و بیشترین مبادلات استان آذربایجان غربی از اربیل به سلیمانیه انجام می‌شود.

خضری اذعان کرد: مگر فلسفه ایجاد مناطق آزاد غیر از انجام صادرات و جذب سرمایه‌های خارجی است، اما به نظر می‌رسد که این آقایان به دنبال ایجاد مناطقی برای واردات بیشتر هستند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت بیان داشت: جالب است که در لایحه ایجاد مناطق تجاری صنعتی، مکان‌هایی در نظر گرفته شده که تا عمق 200 الی 300 کیلومتری داخل کشور پیش رفته‌اند و این امر عملا به خالی شدن مناطق مرزی از سکنه کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که نزد ترکان در صحن علنی رفتم و از وی پیرامون حذف نام سردشت و پیرانشهر توضیح خواستم وی هیچگونه پاسخ منطقی به بنده ارائه نکرد.

شایان ذکر است، رسول خضری نماینده سردشت و پیرانشهر بعد از ایراد سخنرانی ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی که امروز برای دفاع از لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی سیستان و بانه- مریوان در صحن علنی مجلس حاضر شده بود، با وی به مجادله پرداخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار