افتخاری در جمع خبرنگاران خبرداد

تقدیم طرح «اصلاح ساختار و سه‌جانبه کردن سازمان تامین اجتماعی» به هیات‌رئیسه مجلس

نماینده مردم تهران از ارائه طرحی برای اصلاح ساختار و سه‌جانبه کردن سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

تقدیم طرح «اصلاح ساختار و سه‌جانبه کردن سازمان تامین اجتماعی» به هیات‌رئیسه مجلسبه گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، لاله افتخاری نماینده مردم تهران با حضور در جمع خبرنگاران مجلس، از ارائه طرحی برای اصلاح ساختار و تغییر ترکیب و سه‌جانبه کردن سازمان تامین اجتماعی با هدف حل مشکلات کارگری و رعایت شان این قشر خبر داد و گفت: در جامعه ما 40 میلیون نفر خانواده تامین اجتماعی هستند.

وی با یادآوری ارائه طرحی در اواخر مجلس ششم که سهم کارگر و کارفرما را در تامین اجتماعی نادیده گرفته و رنگ دولتی به آن داد اظهار داشت: در نتیجه، امروز صندوق تامین اجتماعی به قلکی برای دولت‌ها تبدیل شده و دولت‌ها بدهی کلانی به این صندوق دارند.

افتخاری با اشاره به اینکه پاسخ سوال خود را از معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره چگونگی پیش‌بینی پرداخت بدهی‌های دولت به صندوق مزبور در لایحه بودجه سال بعد نگرفته است، گفت: سازمان تامین اجتماعی مجبور شده است بسیاری از خدمات خود را متوقف کرده که موجب نارضایتی در خانواده این سازمان و پرداخت‌های بعضا با 20 روز تاخیر شده است.

وی از نشست با نمایندگان شوراهای کارگری خبر داد و افزود: در نتیجه این نشست‌ها به طرحی برای اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی رسیدیم که در نتیجه آن این ساختار دوجانبه، سه‌جانبه و متشکل از دولت، کارگران و کارفرمایان خواهد شد. به علاوه اینکه قانون آن نیز اصلاح و تغییراتی در آن ایجاد می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به پیشنهادهای ارائه شده در این طرح جهت اصلاح ترکیب شورای عالی تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این باره با گروه‌های مختلف، اقلیت‌های دنیی، صاحب‌نظران و کارشناسان به ویژه از میان اصولگرایان تقاضای نظر شده و امروز 45 نماینده مجلس آن را امضا کردند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار