گردهمایی معاونان آموزشی منطقه ۶ کشور در سالن کنفرانس دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ازیزد؛گردهمایی معاونان آموزشی منطقه ۶ کشوردریزد گردهمایی معاونان آموزشی منطقه ۶ کشور در سالن کنفرانس دانشگاه یزد برگزار شد.

شریعتی معاون آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی که از محورهای اخیر وزارت علوم است گفت: در این طرح به چند محور کلیدی پرداخته شده که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به همه دانشگاه‌ها مربوط است و عدم توجه به آن نشان از چالش‌های موجود در آموزش عالی است.

شریعتی گفت: ساماندهی مراکز آموزش عالی، ارتقای کیفی دانشگاه‌ها، یکپارچه‌سازی در نظام پذیرش دانشجو، ایجاد رابطه معنادار اشتغال و تحصیل، توجه به نقش بخش خصوصی در توسعه آموزش عالی، تفویض اختیار و بحث ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها از جمله محورهای طرح آمایش آموزش عالی به شمار می‌آید.


وی در تشریح بحث ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها افزود: یکی از موارد ماموریت‌گرایی به شرایط یا موقعیت جغرافیایی و عرصه فعالیت دانشگاه در حوزه‌های جغرافیایی مربوط است. با این توضیح که دانشگاه‌های کشور باید در چهار رده فراملی، ملی، منطقه‌ای و محلی باید ماموریت‌گرا شوند.

معاون آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در طرح آمایش همچنین بحث ضریب تمرکز مکانی مطرح است که حکایت از ارزش افزوده ناشی از فعالیت اقتصادی یک استان دارد. یعنی زمانی که فعالیت اقتصادی یک استان نسبت به استان‌های دیگر در سطح بالاتری قرار دارد، این امر چراغ راه برای آموزش عالی است تا در زمینه‌های تخصصی و تحصیلی مربوط به آن حوزه تمرکز بیشتری داشته باشد زیرا این امر رونق را در پی دارد.


شریعتی در ادامه با اشاره به منطقه‌بندی دانشگاه‌ها که در طرح آمایش عالی نیز مطرح شده است، گفت: اگر طرح آمایش به سرانجام برسد، مدیریت آموزش عالی تبدیل به مدیریت منطقه‌ای خواهد شد و هر منطقه می‌تواند در حوزه کاری خود و حول یک محور خاص برنامه‌ریزی و سیاستگذاری کند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.