مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: افزایش کیفیت مدارس شاهد در سیاست و اولویت کاری آموزش و پرورش استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ گردهمایی کارشناسان امور شاهد و مدیران مدارس شاهد استان، صبح امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در محل سالن اندیشه آموزش و پرورش استان برگزار شد.

فریدون سیدمصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این گردهمایی اظهار داشت : در سطح استان آذربایجان غربی، 51 آموزشگاه شاهد فعالیت می کند و سیاست بر این است که به لحاظ کمی افزایش نداشته باشیم و بر کیفیت آنها از حیث فیزیکی و آموزشی بیفزاییم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «آموزش و پرورش می بایست انسانهای انقلابی تربیت کند»، افزود : از 17هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در مدارس شاهد تعداد هزار و صد نفر از خانواده شهید و ایثارگر می باشند.

وی گفت: ما وظیفه داریم، معنویت و نشاط را در بین دانش آموزان برقرار کنیم تا بتوانیم نیروی تربیت شده انقلابی، مومن و معتقد را تحویل جامعه دهیم و همین مسئله یکی از عواملی است که والدین اصرار به ثبت نام فرزندان خود در مدارس شاهد را دارند.

سیدمصطفوی خاطر نشان ساخت: در این مدارس پوشش اسلامی، آشنایی با نماز و قرآن و در کنار فعالیتهای مذهبی دیگر با وجود امکانات تفریحی و وسایل ورزشی شادابی و نشاط در مدرسه توسط معلمین و عوامل اجرایی ترویج و تبلیغ می شود.

وی خطاب به مدیران مدارس شاهد استان گفت: با توجه به منابع مالی مدارس شاهد، باید تجهیز کارگاهها، آزمایشگاهها و سالن های ورزشی در این مدارس در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: انتظار می رود مدارس شاهد در برگزاری و شرکت در جشنواره ها، مسابقات قرآن، مسابقات ورزشی، مسابقات علمی پیشتاز باشند.

سید مصطفوی با تاکید بر اینکه انتخاب مدیران مدارس بر اساس دستورالعمل وزارتی انجام می شود؛ گفت : وظیفه و دغدغه م در آموزش و پرورش، تربیت فرزندان کشور عزیزمان ایران است و آموزش و پرورش از سیاسی کاری بدور است.

وی با بیان اینکه طرح مدرسه امن و محله پویا در حال حاضر در چهار آموزشگاه بصورت پایلوت انجام می گیرد گفت: انتظار می رود این طرح در مدارس شاهد نیز اجرا شود.

همکاری مستمر با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ارزیابی عملکرد دقیقی از وضعیت فیزیکی ساختمان مدارس، کاهش مکاتبات، توجه به نظرات اولیای دانش آموزان، ارتقاء وضعیت آموزشی تربیتی و عملکرد مدیر منطقه و مدارس شاهد از دیگر موارد مورد تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان بود.

«مهدی فعال» مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان نیز در این گرد همایی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم خانواده های شهدا، بنیاد شهید و امورایثارگران استان به عنوان یک نهاد هماهنگ کننده برای توسعه فعالیتهای آموزشی در مدارس شاهد تلاش می کند.

وی نبود مشاور تحصیلی و معاون فناوری و کمبود فضای کتابخانه، آزمایشگاه و کارگاهی در برخی دبیرستان های شاهد استان از مشکلاتی این حوزه می باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان گفت: با همکاری آموزش و پرورش استان، یادواره گرامیداشت 141 شهید فرهنگی 3 آذر امسال برگزار می شود.

«علی زالی» رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان، نیز وضعیت فیزیکی مدارس شاهد در برخی شهرستانها و مشکل تخصیص نیروی انسانی در مدارس شاهد پسرانه را از چالشهای پیش روی این حوزه عنوان کرد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.