سی ان بی سی در گزارشی نوشت کاهش بهای جهانی نفت و گاز به نابودی بیشتر فرصت‌های شغلی منتهی می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی ان بی سی در پایگاه اینترنتی خود به قلم "هویلنگ تان" نوشت: کاهش جهانی بهای نفت و گاز فقط کشورهای صادرکننده منابع انرژی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، کشورهایی که دارای منابع انسانی در پروژه‌های مرتبط با صنعت نفت و گاز هستند نیز از این ماجرا آسیب می‌بینند. سیاست‌های مالی نزدیک به هزار شرکت مجری طرح‌های نفت و گاز در دوران رکود بهای نفت مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد مدیران این شرکت‌ها تعدیل نیرو را یکی از راهکارهای اصلی خود برای گذر از دوران کاهش بهای منابع انرژی قرار داده‌اند.

بهای جهانی نفت از تابستان 2014 حدود 70 درصد کاهش یافته و شرکت‌های بزرگی مانند بریتیش پترولیوم را مجبور به حذف طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی کرده است. این شرکت انگلیسی به تازگی اعلام کرد تا سال 2017 (1395) حدود 4 هزار فرصت شغلی را در بخش‌های اکتشاف و تولید حذف خواهد کرد.

بهای نفت خام آمریکا –وست تگزاس اینترمدیت – و نفت خام اروپا –برنت – در معاملات بازارهای آسیایی روز سه شنبه به حدود 30 دلار رسید. این موضوع زنگ خطر را برای کارگزان پالایشگاه‌های نفت و گاز به صدا درآورده است. چین به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای مصرف‌کننده منابع انرژی با مشکلات اقتصادی دست به گریبان است. پایین آمدن بهای نفت بر روند رشد اقتصادی چین در سال 2016 نیز تاثیر منفی می‌گذارد. شرکت‌های چینی پیمانکاران پروژه‌های نفتی در اغلب نقاط جهان هستند. کاهش استخراج و پالایش نفت، این پیمانکاران را نیز بیکار می‌کند و حجم ارز وارد شده به کشور را کاهش خواهد داد. 

سی ان بی سی در پایان گزارش نوشت: شرایط مالی و اقتصادی جهان تغییر کرده است. کمتر کشوری را می‌توان یافت که از پایین آمدن بهای جهانی نفت سود ببرد. رکود در بازارهای نفت می‌تواند به تضعیف رشد اقتصادی در بازارهای بین المللی منتهی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار