هافینگتن پست نوشت: ادامه روند کنونی کاهش بهای نفت بحرانی جدی برای عربستان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «هافینگتن پست» با انتشار گزارشی نوشت: ادامه روند کنونی سقوط بهای نفت، عربستان سعودی را با بحرانی بی‌سابقه‌ مواجهه خواهد کرد. بهای نفت‌خام از تابستان 2014 (1393) حدود 70 دلار کاهش یافته و از 100 دلار به زیر 30 دلار رسیده است. این در حالی است که عرضه جهانی نفت همچنان بیش از تقاضای بازار است. پیامدهای ادامه این روند، کشورهای تولیدکننده طلای سیاه را با چالش‌های اساسی مواجهه می‌کند.

نفت ارزان‌قیمت به خودی خود، بد نیست؛ اما، می‌تواند به از هم‌گسیختگی اقتصاد کشورهای جهان بیانجامد. به طور مثال، هزینه کاهش مشاغل در بخش‌های نفتی آمریکا بیش از سودی است که بدلیل انرژی ارزان‌قیمت نصیب این کشور شده است. از سوی دیگر، کاهش بی‌سابقه بهای نفت افتصاد برخی از کشورهای صادرکننده نفت، مانند ونزوئلا، را فلج کرده است. 

عربستان سعودی بیش از کشورهای دیگر از این پدیده آسیب می‌بیند. ادامه روند کنونی ریاض را به هرج و مرج خواهد کشاند. به نظر می‌رسد بهای نفت‌خام که هم‌اکنون حدود 30 دلار در هر بشکه است، به این زودی‌ها افزایش نخواهد یافت. در صورتی که پادشاهی ‌سعودی نتواند اقدامات لازم را برای مقابله با این بحران اتخاذ کند، این کشور قادر نخواهد بود از ورطه سقوط اقتصادی نجات یابد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
عربستان سعودی -- عراق بعدی خواهد بود.
آخرین اخبار