قزوین ؛

۲۰۰۰ مسجد توسط وزارت فرهنگ در کشور احداث شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اختصاص بخشی از فعالیت‌های مهم این وزارتخانه به موضوع نماز، از ساخت و تحویل دو هزار مسجد در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ علی جنتی  در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: تا امروز ۲۰۰۰ مسجد در استان‌های مختلف ساخته شده و تعداد زیادی نیز در دست احداث است.

وی افزود: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد، ۲۰ هزار کانون را زیر پوشش خدمات خود قرار داده است و بخشی از فعالیت‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع نماز اختصاص دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کسی که به یاد خدا باشد، هرگز دست به پایمال کردن حق افراد نمی‌زند و در سختی‌های زندگی جز زیبایی چیزی نمی‌بیند.

جنتی تصریح کرد: نماز زیباترین رشته مستحکم میان بنده و مولا است و کسانی که دل به حقیقت دین سپرده‌اند، نماز را از جان خود بیشتر دوست دارند، زیرا دل انسان در این گهواره آرام می‌گیرد و جان می‌شکفد.

وی خاطرنشان کرد: نماز، نمازگزار را پاک و شایسته وصال می‌کند و شهری که صف‌های نماز جماعت آن طولانی‌ترین صف‌ها و درب‌های مساجد آن بارزترین درب‌ها باشد، هرگز تن به خاری و ذلت نمی‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به اذعان همه استادان حوزه و دانشگاه و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ، ترویج فرهنگ از دریچه هنر مؤثرتر است و ابزارهایی چون هنر، زمینه‌ساز ترویج فرهنگ دینی خواهد بود.

جنتی اضافه کرد: اختصاص بخشی از فعالیت‌های وزارت ارشاد از جمله تولید و پخش فیلم‌ها و آثار هنری در حوزه نماز از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه است.

وی تصریح کرد: هرگاه نمود فعالیت‌های انجام شده در حوزه نماز در سطح جامعه دیده شود، می‌توان به موفقیت آن مفتخر شد و اینکه مقام معظم رهبری در تمام دوره‌ها، کمک و حمایت ویژه‌ای از برنامه‌های حوزه ترویج فرهنگ نماز داشته‌اند، موجب مباهات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید از شیوه‌های جذاب برای ترویج فرهنگ نماز بهره گرفت، زیرا جوان امروز نصیحت مستقیم و لحن تحکمی را نمی‌پذیرد و دعوت‌شونده باید شیرینی نماز را از عمق وجود خود بچشد تا به اقامه آن بپردازد.

جنتی یادآور شد: نماز مهمترین سلاح مبارزه با جنگ نرم دشمن است و برای مقابله با چالش‌های جامعه از قبیل شبکه‌های اجتماعی، مجازی و ماهواره‌ای فقط مصونیت بخشیدن به جوانان می‌تواند آنان را در عرصه جنگ نرم حفظ کند.

وی اضافه کرد: همه روزه شاهد ایجاد مراکز تجاری و تفریحی برای جذب مردم هستیم و فضایی کوچک و محدود برای نمازخانه‌ها ساخته می‌شود. حال آنکه باید فضای اقامه نماز، زیبا و جذاب باشد تا رغبت اهل نماز را برای نیایش دوچندان کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با وجود همه تلاش‌ها برای ایجاد نمازخانه، درصد افرادی که در مساجد نماز می‌خوانند، پایین است که باید برای آن اندیشه کرد.

در این مراسم علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین، حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و جمعی از مسئولان استانی و کشوری نیز حضور دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.