حق پرست با تأکید بر این که هتلداری یک علم است و در عصر حاضر دیگر نمی توان با روش های سنتی و غیر علمی رضایت خاطر گردشگران را فراهم آورد، بهره گیری از مشاوران آگاه و متخصص را در حوزه تبلیغات و بازاریابی امری ضروری دانست.
وی ورود به عرصه تبلیغات و تجارت الکترونیک، آگاهی از علم بازاریابی و معماری داخلی را از جمله اصول مدیریت علمی در عرصه هتلداری اعلام کرده و خواستار همکاری هتلداران برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به گردشگران شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، انتخاب تبریز به عنوان "شهر نمونه گردشگری در سال 2018" را فرصتی بزرگ به منظور معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری تبریز به جهانیان دانست و بر اهمیت نقش هتلداران در این زمینه تأکید کرد.
احمد حمزه زاده، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به ورود جدی دبیرخانه oic - سازمان همکاری های اسلامی- بعد از انتخاب تبریز به عنوان "شهر نمونه گردشگری در سال 2018" و طراحی پکیج های تبلیغاتی در راستای شناساندن آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری تبریز، استاندارسازی هتل ها را بسیار حائز اهمیت دانست.