معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در ایام اربعین امسال تدابیر لازم برای راه اندازی مرز چیلات دهلران با مقامات عراقی به عنوان مرز کمکی در دست پیگیری و اجرا است.

پیگیری مقدمات راه اندازی مرز چیلات دهلران بعنوان مرز کمکی در ایام اربعینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حسین کلانتری در نشست تقدیر از فعالان عرصه اربعین افزود با توجه به اضافه شدن زائران در مرز مهران تدابیری برای راه اندازی مرز چیلات دهلران به عنوان مرز کمکی برای اربعین سال آینده با دولت و مقامات عراقی صورت گرفته است .

وی ابراز امیدواری با راه اندازی این نقطه مرزی روند تردد زائران در ایام اربعین حسینی با سهولت بیشتر انجام شود.

کلانتری ضمن تقدیر از زحمات تمامی دستگاه های اجرایی استان در عرصه اربعین گفت: در این ایام با وفاق، همدلی و انجام شعار سال را تحقق یافت، خوشحالیم که اربعین امسال هم در کمال امنیت و با وجود همه کمبودها و ضعف ها برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: در مجموع می توان گفت که بیش از 80 درصد کار با همین امکانات موجود استانی بود که این مهم با درایت همه مدیران دستگاه های اجرایی و همکاری خوب مردم میسر شد.

حشمت الله عسکری افزود: بر اساس برآورده های دست آمده 85 درصد از کسانی که مرز مهران را برای تردد به عتبات عالیات انخاب کردند سال آینده نیز این مسیر را برمی گزینند ضمن اینکه بیش از 45 درصد زائران که از مرز مهران تردد کردند برای بار دوم بودند که این مسیر را اتخاب کردند.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.