اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی با تجمیع هفت شرکت تعاونی در شهرستانها تشکیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، معاون فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در بازدید از تعاونی های تولید رودبار جنوب گفت: ۷ اتحادیه تعاونی نیز در استانها یک اتحادیه تعاونی استانی را تشکیل می دهند.

 سید غلامرضا طباطبایی از فعالیت بیش از دو هزار و ۷۰۰ شرکت تعاونی روستایی، یکهزار و ۳۴۰ تعاونی تولید و بیش از دو هزار تعاونی کشاورزی در کشور خبر داد وافزود: تعاونی های روستایی کار بازرگانی و تعاونی های تولید و کشاورزی کار فنی و تولید محصولات کشاورزی را انجام می دهند..

وی به فعالیت بیش از پنج هزار تعاونی بخش کشاورزی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از چهار میلیون بهره بردار این بخش زیر پوشش این تعاونی ها هستند.

طباطبایی با اشاره به برنامه تشکیل تعاونی های کشاورزی با موضوع خاص و محدوده خاص، تصریح کرد: شرکت های تعاونی تولید، سهامی زراعی و کشت و صنعت از نوع تعاونی با محدوده خاص و شرکت های تعاونی دامداران، کشت کلزا، نخل کاران و تولید محصولات کشاورزی از نوع تعاونی با موضوع خاص هستند.

وی جنوب استان کرمان را منطقه ای مهم در حوزه تولید محصولات کشاورزی دانست و یادآور شد: برنامه ریزی، هدایت و حمایت تعاونی های تولید در این منطقه، چشم انداز مناسبی برای تولیدات بخش کشاورزی ایجاد می کند.

معاون فنی و اجرایی سازمان تعاون روستایی ایران امروز از تعاونی های تولید شهرستان رودبار جنوب، اتحادیه شرکت تعاونی روستایی شهرستانهای کهنوج و قلعه گنج و همچنین از دو کارخانه ذرت خشک کنی وابسته به این تعاونی ها بازدید کرد.

سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان، مستقل از استان کرمان فعالیت می کند و هفت شهرستان رودبار جنوب، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب، عنبرآباد و جیرفت را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: اتحادیه ، تعاونی ، روستا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.