کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جلسه امروز(سه‌شنبه) خود، نحوه انتخاب وزیر دادگستری و برخی از وظایف و اختیارات وی را مشخص کرد.

نايب رييس كميسيون قضايي مجلس در تشريح  جلسه امروز(سه شنبه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز طرح نحوه اجرای اصل ۱۶۰ قانون اساسی و تبیین وظایف و اختیارات وزارت دادگستری بررسی شد و ۳ ماده از آن به تصویب رسید.

حجت‌الاسلام موسي قرباني نماينده مردم قائنات در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به حضور مقاماتي از قوه مجريه و قضائيه در جلسه امروز كميسيون متبوع خود گفت: ماده اول این طرح که به تصویب کمیسیون رسید، اشاره به قانون اساسی دارد که بر مبنای آن، وزارت دادگستری وظایف مقرر در اصل ۱۶۰ قانون اساسی و سایر وظایفی که در این قانون تعیین شده را به عهده دارد.

وی به ماده دوم مصوب اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این ماده، وزیر دادگستری از میان کسانی که از طرف رئیس قوه قضاییه به رئیس جمهور معرفی می‌شوند، باید انتخاب شده و جهت اخذ صلاحیت و رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی ‌شوند و همچنین بر اساس این ماده وزیر دادگستری باید دارای مدرک حقوقی از دانشگاه یا مدرکی معادل حوزوی داشته و حقوقدان باشد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در ماده سوم اين طرح، وزیر دادگستری، مرجوعیت کلیه مسایل مربوط به روابط قوه قضاییه با قوای مقننه و مجریه را بر عهده خواهد داشت.

 

وي در پايان افزود: بر اساس طرح مذكور اختيارات وزير دادگستري بيشتر مي‌شود تا وي نقش پررنگتري در حوزه كاري خود داشته باشد./س2
 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار