آمار بالای فارغ التحصیلان مقطع تحصیلات تکمیلی که از فناوری‌های نوآورانه غافلند رو به افزایش است که این موضوع تهدیدی برای آموزش عالی کشور و آینده کشور محسوب می‌شود.

حسام شعبانی کارشناس ارشد زیست فناوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: شناسایی فناوری‌های نوآورانه و توسعه و ترویج آن نقش اساسی در داشتن دانشگاه و جامعه پویا دارد که در کشور، این موضوع کم‌رنگ است.

وی گفت: اکثر قشر تحصیل‌کرده ما تنها و بدون شناخت بازار کار وارد دانشگاه‌ها می‌شوند و با برداشتن سد کنکور خود را در مسیری ناآشنا رها می‌کنند.

شعبانی در ادامه افزود: سیکل معیوب ایجاد شده در آموزش عالی تنها با آگاهسازی عموم جامعه اعم از والدین، کنکوری‌ها و ... حل می‌شود.

وی گفت: در رشته‌های زیست فناوری، فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی در آزمایشگاه‌ها در سمت اجرایی قرار می‌گیرند و باز هم فضای علمی مغفول واقع می‌ماند.

شعبانی افزود: تنها راه برون رفت همیشگی کشور از مشکلات علمی و اقتصادی فعالسازی مراکز دانش بنیان است که با حمایت معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری و با اعطا تسهیلات نظیر معافیت‌های مالی و ایجاد انگیزش توسط اساتید به دانشجویان می‌توانیم شاهد توفیقات خاصی در نظام آموزشی و اقتصادی و ... باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار