در 9 ماه اخیر 115 مورد نمونه‌برداری انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی  استان قزوین گفت : اداره کل دامپزشکی استان قزوین ضمن انجام بازدیدهای دوره‌ای، با هدف بررسی کمی و کیفی و تولید بهداشتی محصولات کارخانجات تولید خوراک دام، هر 3 ماه یکبار نسبت به نمونه‌برداری و انجام آزمایشات شیمیایی و میکروبی محصولات واحدهای مذکور اقدام می‌کند.

راول غلامپور اقدمی ادامه داد: که در مواردی که نتایج با معیارهای بهداشتی و آنالیز شیمیایی تعریف شده مغایرت داشته باشد با ابلاغ تذکر و اخطارهای قانونی به واحدها از بروز موارد مشابه جلوگیری به عمل آید.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر این استان دارای 16 واحد کارخانه مجاز واجد پروانه بهداشتی بوده و انجام این نظارت‌ها در راستای تحقق شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره و به نوعی عینیت یافتن شعار دام سالم، غذای سالم و انسان سالم است.

وی افزود: کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین در این بازدیدها تمام مراحل تهیه مواد اولیه، نگهداری، حمل و نقل، تولید و عرضه را برابر ضوابط و مقررات بهداشتی سازمان دامپزشکی مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌اند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین بیان کرد: دامداران و مرغداران این استان با توجه به تبعات منفی استفاده از محصولاتی که خارج از حوزه نظارت بهداشتی تولید می‌شود، از استفاده این محصولات خودداری کنند.


انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.