دبیر شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه گر استان کرمانشاه با اشاره به رایگان شدن فرانشیز درمانی بیماران صعب العلاج و سرطانی در سال گذشته افزود: بسیاری از داروهای این بیماران رایگان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری گفت: 2769 بیمار خاص در کرمانشاه زیر پوشش بیمه قرار دارند.

 وی گفت:سال گذشته در جریان طرح تحول سلامت و با ابلاغ بسته حمایتی بیماران خاص اتفاقات خوبی در زمینه درمان این بیماران رخ داد.

وی گفت: بسته حمایت از بیماران خاص به صورت پکیجی از خدمات درمانی، بهداشتی، روانی و اجتماعی است و با توجه به مشکلات فراوان این بیماران، مسئولان بهداشت و درمان همواره دغدغه این بیماران و مشکلات آنها را دارند.

وی افزود: مشکلات این بیماران با توجه به محرومیت استان کرمانشاه قطعا بیشتر بوده و فشارهای بیشتری را متحمل می شوند.

قادری با بیان اینکه میانگین هزینه درمان ماهیانه بیماران خاص در استان کرمانشاه طی سال گذشته حدود 750 میلیون تومان بوده، افزود: با ابلاغ بسته حمایتی مذکور در سال 94 این هزینه بالغ بر یک میلیارد و 350 میلیون تومان است.

وی با تصریح اینکه هزینه‌های ماهیانه بیماران خاص امسال نسبت به سال گذشته با 72.8 درصد افزایش مواجه بوده است، گفت: این موضوع از برکات طرح تحول سلامت بوده که از سال گذشته در بسته بیمه پایه قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی سازمان های بیمه گر استان کرمانشاه تعداد کل کارت‌های هوشمند صادر شده برای بیماران خاص در استان کرمانشاه را  2769مورد اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر تمام بیماران خاص تحت پوشش بیمه هستند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد کل بیماران خاص استان کرمانشاه یک هزار و 633 نفر زیر پوشش خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت قراردارند.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.