شاعران آیینی تحمل نمی‌کنند و اثر خود را بدون نقد ارائه می‌دهند.

حمیدرضا برقعی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شعر آیینی امروز گفت: به شعر آیینی امروز از نظر فرم و محتوا پرداخته شده است و در آن جهش رو به رشدی را مشاهده می‌کنیم.
 
وی افزود: در شعر آیینی امروز نیز مانند انواع دیگر ادبی که این روزها به رشته تحریر در می‌آید، آفت‌هایی دیده می‌شود. از جمله آن‌ها این است که شاعرانمان به هیئت‌های مذهبی وارد شده‌اند. از همه طرف دیگر این شاعران، نقد تحمل نمی‌کنند و شعر خود را بدون آنکه نقد شود یا نقطه پایانی روی آن بگذارند، ارائه می‌دهند و خود شاعر نیز نقد کننده اثرش نیست.
 
این شاعر با اشاره به آنکه شاعران آیینی خود باید ناقد شعرشان باشند،‌ اظهار داشت: در صورتی که اساتید شعر،‌ اثر شاعری را بررسی نمی‌کنند، خودشان به  این مسئله بپردازند. هم اکنون در شعرهایی که با محتوای امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) سروده می‌شود تنها به ظواهر شعر می‌پردازند.
 
برقعی ادامه داد: شاعران آیینی در شعری با محتوای «امام رضا» (ع) ظواهر امر را می‌گویند به عنوان مثال گنبد و گلدسته را در شعر خود بیان می‌کنند. این مسئله در شعرهایی با مضمون امام حسن مجتبی  متفاوت است و در آن «گنبد» و «گلدسته» را به کار نمی‌برند.
 
 برقعی ادامه داد: شخصیت و زندگی امامان در شعر آیینی امروز  ذکر شود به جای آنکه به ظواهر امر بپردازیم. شعرهای ما تا حدودی از این مسئله دور شد‌ه‌اند.



انتهای پیام/



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار