محمود عباس از شورای امنیت خواست؛

صدور قطعنامه‌ در محکومیت شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا قطعنامه ای در محکومیت شهرک سازی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی صادر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از جروزالم پست، "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، چهارشنبه در مصاحبه‌ای رادیویی اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل باید قطعنامه‌ای را در محکومیت شهرک سازی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی صادر کند.

عباس تاکید کرد شرط اساسی برقراری صلح در گرو تحقق اصل اعاده سرزمین‌های فلسطینی بر مبنای مرزهای سال 1967 است.

وی با اشاره به اینکه این قطعنامه همچنین باید خواستار حفاظت بین المللی از فلسطینی‌ها شود. افزود فلسطینی‌ها خواستار از سرگیری روند گفتگوهای صلح و دستیابی به راه حل با اسرائیل هستند اما، تنها شرط آن، اجرای توافقنامه‌های امضا شده در قالب پیمان اسلو است.

عباس، شرط دیگر برقراری صلح را آزادی گروه چهارم فلسطینی‌های زندانی شده قبل از امضای پیمان اسلو در سال 1993 اعلام کرد و گفت، تصور می شد طبق تفاهم نامه‌های بین حکومت خودگردان فلسطین و اسرائیل که با نظارت "جان کری" وزیر خارجه آمریکا حاصل شد، این زندانیان در سال 2014  آزاد شوند.

رئیس حکومت خودگردان فلسطین خاطر نشان کرد دولت فعلی اسرائیل خواستار برقراری صلح و یا اجرای توافقنامه‌های امضا شده با فلسطینی‌ها نیست. اعتقاد بر این است که دولت اسرائیل ساخت شهرک‌ها را متوقف نخواهد کرد. آنها بیش از نیم میلیون شهرک نشین در اراضی فلسطین دارند.

وی خاطر نشان کرد که سیاست‌های دولت اسرائیل موجب ورود گروه تروریستی داعش به قلب اراضی اشغالی خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار