مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سد حوضیان الیگودرز پس از 11 سال از شروع عملیات اجرایی آن در یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی امید سیفی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی سد حوضیان الیگودرز در جمع خبرنگاران بیان کرد: عملیات اجرایی سد حوضیان در سال 83 و با هدف تامین آب سه هزار هکتار اراضی کشاورزی آغاز شد و تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: سد حوضیان آب مورد نیاز 75 درصد از اراضی توسعه‌ای و 25 درصد بهبود اراضی فعلی را تامین می‌کند، ضمن اینکه سد حوضیان تنها سدی است که به‌ طور همزمان تکمیل شبکه پایاب و عملیات اجرایی خود شبکه آن انجام‌ شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه برای ساخت سد حوضیان 120 میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر پیمانکار سد 17 میلیارد تومان طلب از ما دارد و علاوه بر آن مشاور پروژه نیز دو میلیارد تومان طلب دارد که تلاش می‌‌کنید با تامین اعتبار مورد نیاز مطالبات آنها را پرداخت کنیم.
سیفی به خصوصیات سد حوضیان اشاره کرد و گفت: حجم‌آبگیری این سد 32 میلیون مترمکعب بوده و عرض تاج سد 10 متر، ارتفاع سد از بستر رودخانه 73 متر و طول تاج سد 533 متر است و حجم خاک‌ریزی بدنه سه میلیون و 100 هزار مترمکعب و حجم خاک‌برداری یک‌ میلیون و 200 هزار متر مکعب است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌ اینک حجم آب موجود در دریاچه سد هفت میلیون مترمکعب است که پیش‌بینی می‌شود با افزایش بارندگی‌ها تا یک ماه آینده به 10 میلیون مترمکعب برسد.

سیفی گفت: سد حوضیان نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه دارد و با بهره‌برداری از آن یک‌هزار و 500 نفر به‌ صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.