سی ان ان:

ایران می تواند به بزرگترین صادرکننده نفت و گاز تبدیل شود

سی ان ان در گزارشی از عسلویه راه اندازی هفت پالایشگاه را در شرایط تحریم از جمله گامهای تحسین برانگیز ایران خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی از عسلویه با اشاره به ساخت هفت پالایشگاه در میدان گازی پارس جنوبی ، راه اندازی بیشتر این پالایشگاه ها را در شرایط تحریم از جمله گامهای تحسین برانگیز ایران خواند. 

خبرنگار سی ان ان ، فردریک پلایتگن در این گزارش به برداشته شدن تحریم های ضد ایرانی اشاره کرد و گفت:  اگرچه تحریم ها برداشته شده، اما ایرانی ها هنوز از این شرایط تازه استفاده نکرده اند و بیشتر فعالیت های تخصصی در میدان گازی و بیشتر پیمانکاران ایرانی هستند. هم اکنون در شرایط پسا تحریم انتظار می رود کار توسعه میدان گازی شدت بیشتری به خود بگیرد. 

سیاوش وحیدی ، مهندس تعمیر ونگهداری تأسیسات به خبرنگار سی ان ان گفت: مشکل عمده ای دراین پالایشگاه نداریم. مشکلات بیشتر جزئی و کوچک هستند. برای مثال تعویض پمپ های فشار گاز و قطعاتی از این قبیل وجود دارد. 

حمیدرضا مهدوی ، مدیر طرح گفت: برای هر مشکلی که به علت تحریم ها با آن روبرو می شدیم، راه حل پیدا می کردیم. هم اکنون شما می بینید در کمی بیشتر از پنج سال موفق شدیم طرحی به این گستردگی را توسعه بدهیم. این طرح طرحی 4.5 میلیارد دلاری است. 

علی اکبر شعبان پور ، مدیرکل شرکت نفت و گاز پارس گفت: " تولید کنندگان ایرانی بیشتر از 65 تا هفتاد درصد محصولات مورد نیاز ما را تامین کرده اند. برای مثال کابل ها ، تانکر ، لوله ها و دستگاه ها را تولید کنندگان داخلی می سازند."

هم اکنون که بیشتر تحریم ها ضد ایران برداشته شده اند این کشور آمادگی دارد به یکی از بزرگترین صادر کنندگان نفت و گاز در جهان تبدیل شود و مجتمع گازی پارس جنوبی یکی از مهمترین بخش های راهبرد هیدروکربور این کشور در آینده است. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار