استاندار آذربایجان شرقی با بین اینکه حل مشکل دریاچه ارومیه از اولویت های اصلی مدیریت استان آذربایجان شرقی است ؛کمک سازمان های مردم نهاد(سمن ها) را بسیار تاثیر گذار دانست.

به گزارشگروه استان ها باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز،اسماعیل جبارزاده در نشستیبا سازمان های مردم نهاد(سمن) آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سمن ها می توانند با همکاری مناسب مردم را به همراهی بیشتر با این طرح ملی و منطقه ای آماده کننداز آنها خواست مسئولان را برای برگرداندن تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه به تراز سال های قبل یاری کنند

وی یادآور شد: نسخه احیا دریاچه ارومیهمشخص و آماده شده استو اکنون وارد مرحله ای شده ایم که در اجرای آن نیاز به مساعدت مردم می باشد و بر این اساس سمن ها و تشکل ها می توانند دولت را برای ارتقای همکاری های مردم کمک کنند .

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد :سمن ها بهترین محفل برای بازسازی فرهنگی و اجتماعی جامعه و کمک دولت برای فرهنگ سازی در موضوع های مختلف در جامعه هستند .

وی  با اشاره به مشکل اعتیاد در جامعه ،بیان داشت : اعتیاد به مواد مخدر در استان در گذشته وضع مناسبی نداشت که با همت مسئولان این وضع کنترل و در حال مهار است به طوری که پایان امسال را سال استان بدون معتاد متجاهر اعلام خواهیم کرد .

جبارزاده گفت : با فعالیت مرکز ماده 16 استان و فعالیت های پیشگیرانه به حدی رسیده ایم که برای معتادان پس از ترک ،ایجاد اشتغال می کنیم و آنها را به آغوش گرم خانواده برمی گردانیم .

وی موضوع طلاق را نیز یکی دیگر از مشکلات اجتماعی برشمرد و اضافه کرد : طلاق به عنوان یکی از معضلات اجتماعی در استان افزایش یافته که سمن ها با تببین درست آسیب های طلاق در اجتماع و خانواده می توانند در کاهش آن نقش موثری را ایفا کنند .

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به وجود فضای باز سیاسی و امکان فعالیت های مناسب سیاسی در استان ،گفت : در حدود 2 سال گذشته 17 تا 18 حزب سیاسی در آذربایجان شرقی ثبت شده است .

حمایت از حفظ و افزایش فضای سبز در استان از دیگر موضوع هایی بود که جبارزاده اهمیت آن را توضیح داد و افزود : برای افزایش فضای سبز اجازه تغییر کاربری فضای سبز به هر نوع کاربری دیگری را نخواهیم داد .

وی همچنین سمن ها را موتور محرک اقدامات بیشتر فرهنگی و اقتصادی دولت دانست و اظهار کرد : تنوع سمن ها در استان امکان توسعه فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را در جامعه بیشتر می کند و در این بین نقش تشکل های قرآنی، دینی و مذهبی در سالم سازی محیط غیرقابل انکار است .

جبارزاده گفت : انوار قرآن قلوب افراد را در برابر آسیب های اجتماعی و هجمه دشمنان بیمه می کند و بر این اساس لزوم توسعه فعالیت های قرآنی در برابر هجمه های فرهنگی دشمن ،ضرورت خود را نشان می دهد .

وی با هدف رونق فعالیت های قرانی در ادارات دولتی قول مشوق هایی را داد و افزود : هر کارمندی حافظ هر جزء قرآن باشد یا روانخوانی قرآن را فرا گیرد تشویقات ویژه ای برای وی لحاظ خواهد شد .

وی  با اعلام حمایت مدیریت ارشد استان از فعالیت های فرهنگی و هنری ،تاکید کرد : با رعایت اخلاق ،شئونات جامعه و فرهنگ حاکم توسط هنرمندان مشکلی برای این نوع فعالیت ها وجود نخواهد داشت .

جبارزاده خاطر نشان کرد : حرکت های غیرقانونی و نامناسب انجام نشود به طور مسلم از تمام هنرمندان حمایت صورت می گیرد .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.