قزوین ؛

قزوین ظرفیت جذب شرکت های فناوری سنگاپور را دارد

سفیر ایران در سنگاپور گفت: شرکت های فناوری سنگاپور ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در استان قزوین دارند که با دعوت از هیئت های تجاری می توان بستر اجرای طرح های علمی را فراهم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛جواد انصاری  در دیدار سفیر سنگاپور در ایران و مشاوران اقتصادی سفیر با استاندار قزوین اظهارداشت: کشور سنگاپور در مبارزه با فساد اداری و توسعه IT دررده های برتر جهان و رنکینگ جهانی مطرح است و بزرگترین بانک های جهان در این کشور مستقر شده اند که اهمیت آن را دوچندان می کند.

وی افزود: کشور سنگاپور با ۷۲۰ کیلومتر مساحت و بیش از پنج میلیون نفر جمعیت سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر گردشگر دارد و در زیرساخت های فناوری جایگاه شاخصی دارد که در توسعه روابط با ایران می تواند مورد توجه قرار گیرد.

انصاری تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فضای روابط بین الملل بهبود یافته و رابطه با سنگاپور بیشتر شده که امیدواریم در آینده نیز بیشتر شود.

سفیر ایران در سنگاپور یادآورشد: دو کشور ایران و سنگاپور ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه روابط اقتصادی دارند و در شرایط پسابرجام درحال بررسی ظرفیت استانهایی هستند که بتوان در آن سرمایه گذاری کرد که قزوین در این زمینه در اولویت قرار گرفته و از جمله اولین استانهایی است که هیئت های تجاری از آن دیدن می کنند.

وی اضافه کرد: قزوین می تواند پل ارتباطی در حلقه اتصال هیئت های تجاری ایران و سنگاپور باشد و امیدواریم در این نشست ها و بازدید از توانمندی های قزوین بتوانیم سرمایه گذاری های مشترک را کلید بزنیم.

در ادامه عباسعلی درافشانی معاون توسعه منابع انسانی استانداری قزوین گفت: استان قزوین با داشتن ۹ شهرک و ناحیه صنعتی که تعدادی نیز در حال احداث و تکمیل است و ۶۷ دانشگاه دولتی و غیر دولتی با ۱۳۰ هزار دانشجو و استقرار اولین دانشگاه بین المللی با پذیرش ۱۰۰۰ دانشجوی خارجی از موقعیت ممتازی برخوردار است.

وی افزود: پارک علم و فناوری امام خمینی استان قزوین دارای ۲۶ شرکت دانش بنیان و هشت مرکز رشد و فناوری اطلاعات است و ضریب نفوذ موبایل استان با ۵۸ درصد از استاندارد کشوری بالاتر است و از مجموع یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت استان حدود یک میلیون نفر مشترک تلفن همراه هستند.

درافشانی یادآور شد: قزوین در شاهراه ارتباطی زیرساخت های اطلاعاتی قرار دارد و رابط مرکز کشور با شمالغرب است و با ۴۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری و تحت پوشش قرار گرفتن ۹۷ درصد استان از امکانات مخابراتی حدود ۸۰ درصد مناطق استان تحت پوشش اینترنت پرسرعت هستند.

وی بیان کرد: تشکل های خوبی در بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات در استان فعال هستند که می تواند در توسعه روابط با کشور سنگاپور مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه شیرآلی دبیر جلسه گفت: قزوین ظرفیت های دانشگاهی خوبی دارد و با قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم می تواند در زمینه ارتباطات و فناوری از سرمایه گذاری مشترک سنگاپور استفاده کند.

وی افزود: این جلسه فارغ از مسائل تشریفاتی بدنبال کاربردی کردن کارها و اجرایی شدن طرح ها هستیم و تلاش می کنیم زمینه فعالیتهای مشترک را فراهم کنیم.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: ظرفیت ، شرکت ، فناوری ، سفیر ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.