اصفهان؛

تولید فیلترهای سرامیکی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

فیلترهای سرامیکی ماکرو متخلخل که از آن ها به غشاهای سرامیکی نیز یاد می شود در اصفهان تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت:فیلترهای سرامیکی توسط شرکت دانش بنیان ره‌آورد مواد آپادانا، تولیدمی شود.

مهدی کشمیری گفت: فیلترهای سرامیکی ماکرو متخلخل که از آنها به غشاهای سرامیکی نیز یاد میشود، دستهای از مواد پیشرفته مهندسی بوده که علاوه بر پایداری حرارتی و شیمیایی بالا، دارای تخلخل باز و بهم پیوسته در مقیاس میکرونی بوده و از این لحاظ مناسب انواع کاربردهای انتقال سیالات میباشند.

کشمیری گفت : فناوری ساخت این محصول همگام با فناوری روز اروپا بوده و بر همین اساس ایران نیز در زمره معدود کشورهای تولیدکننده این محصول قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده فیلترهای سرامیکی گفت: هم اکنون این محصول در سه گرید آلومینا (کدمحصول: CFAL_80)، آلومینا سیلیکاتی (کدمحصول: CFAS-80) و سیلیکن کاربایدی (CFSC_80) با خواص مختلف تولید می­شود.

مسعود پروانيان افزود: این محصولات به دلیل پایداری حرارتی و شیمیایی بالا و نیز ماهیت تخلخل باز در کلیه کاربردهای انتقال سیالات مورد استفاده قرار می­گیرند.

پروانیان اضافه کرد :این محصولات بسته به نوع رده در محدوده دمایی 1200 تا 1500 درجه سانتیگراد و در هر شرایط شیمیایی اعم از اسیدی و بازی قابل کاربرد هستند و از خواص بارز قابل تغییر در این محصولات میتوان به درصد تخلخل، اندازه حفرات و در نهایت به سطح ویژه این محصولات اشاره نمود که این موارد در حین فرآیند تولید قابل تنظیم است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده فیلترهای سرامیکی گفت: استفاده از این محصول به عنوان فیلتر مذاب در ریختهگری قطعات ریختگی، پاکسازی و تصفیه ذوب از آخالها و ذرات اکسیدی و نیز شکست جریان متلاطم و تبدیل آن به جریان آرام و در نتیجه عدم ماسه‌شویی در حین پر شدن قالب را به همراه دارد. 



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.