قرنیه‌های چشم یدالله نجفی اهدا شد

مراسم یادبودی که توسط گروه فیلم فروشنده برای یدالله نجفی در نظر گرفته شده بود در مجموعه فرهنگی پیامبر اکرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عصر امروز  مراسم یادبود مرحوم یدالله نجفی صدا پیشکسوت سینما در مجموعه فرهنگی پیامبر اکرم (ص) با حضور جمعی از هنرمندان، خانواده وی، اهالی رسانه و مردم برگزار شد.

بعد از پخش تلاوتی چند از قرآن کریم و نواختن نی و آواز سوگواری این مراسم آغاز شد و در ابتدا امیر اثباتی گفت: به خانواده نجفی و دوستان،همکاران به خصوص اصغر فرهادی و گروه فیلم «فروشنده» که این مراسم یادبود را برگزار کردند، تسلیت عرض می‌کنم.

وی در ادامه یادداشتی را در سوگ یدالله نجفی خواند و در این یادداشت همچنین به انضباط، مهربانی، خوبی و نگاه حرفه‌ای یدالله نجفی اشاره کرد.

در ادامه مراسم محسن عبدالوهاب بیان کرد: نجفی برای پربار شدن و به ثمر رسیدن صنف کاری خود تلاش‌های شماری را انجام داد زمانی که مشغول کار سر پروژه فرهادی بود از او پرسیدم کار به چه شکل پیش می‌رود او گفت «کار بسیار سخت است اما فضای روح‌انگیز و دل انگیزی بین بچه‌ها وجود دارد امیدوارم این روحیه همیشه در گروه فروشنده فرهادی و کارهای بعدی وی باشد».

وی افزود: آن چیزی که می‌توانم از نجفی بگویم این است که او بسیار مهربان بود و صرفاً جهان مهربان می‌خواست در انجام کارهایش نیز بسیار جدی بود و هیچ‌وقت نگاه حرفه‌ای خود را در کارهایش بر نداشت.

فرهادی توحیدی عنوان کرد: به خانواده نجفی، گروه فیلم «فروشنده»، انجمن صدابرداران ایران و دیگر همکاران تسلیت عرض می‌کنم و می‌گویم که نجفی صبر اندیش و زنده اندیش بود.

وی افزود:  اصغر محبوب در نیمه دهه 50 و زمان دانشجویی باعث آشنایی من و نجفی شد که این باعث خشنودی من است و یکی از چیزهایی که در این مدت از نجفی دیدم این بود که او درگیر حس حسادت در وادی سینما مانند اکثر ما نشد. او از کسی بدگویی نمی‌کرد و بسیار تهذیب نفس داشت با حرفش دکان باز نکرده بود چنانچه که احترام به تخصصش در او نهادینه شده بود.

در ادامه برنامه همسر و پسر یدالله نجفی در مورد خوبی‌ها و خاطرات او سخنانی ایراد کردند.

بعد از صحبت‌های همکاران و خانواده نجفی دکتر فهیم بعد از گفتن خوبی‌های نجفی از اهدای قرنیه‌های چشمش به دو بیمار نیازمند در دو بیمارستان خبر داد.

گفتنی است در این مراسم اصغر فرهادی، کاوه سجادی حسینی، علیرضا خمسه، رخشان بنی اعتماد، حبیب اسماعیلی، حبیب رضایی، رضا ناجی، عبدالله اسکندری، محمود و کوهیار کلاری، علی سرابی، حسین مه کام، فرهاد توحیدی منوچهر شاهسواری، ترانه علیدوستی، مصطفی احمدی، مینا ساداتی و ... حضور داشتند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار