سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان از قرار گرفتن شرکت‌های دانش بنیان در مسیر سبز گمرکی جهت واردات کالاهای دانش بنیان خبر داد.

سید محمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با پیگیری‌های مداوم دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت‌های دانش بنیان برای واردات کالاهای خود در مسیر سبز گمرکی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: شرکت‌هایی که در کار گروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان تایید می‌شوند همراه با شناسنامه ملی به گمرک جمهوری اسلامی ایران معرفی شده و برای واردات کالاهای خود می‌توانند از این مزیت استفاده کنند.

صاحبکار خراسانی بیان کرد: تاکنون شرکت‌های خوش نام و تولید کنندگان برتر در مسیر سبز قرار می‌گرفتند و سایر شرکت‌ها بنه مسیر قرمز و زرد وارد می‌شدند که با توجه به مذاکرات انجام شده شرکت‌های دانش بنیان نیز به مسیر سبز گمرکی افزوده شدند.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان تصریح کرد: فرآیند انجام تشریفات گمرکی در مسیر سبز ساده‌تر و سریع‌تر و بازرسی کمتر از مسیر‌های وارداتی به منظور تولید محصولات دانش بنیان این مزیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

صاحبکار خراسانی عنوان کرد: البته کالاهای وارداتی شرکت‌های دانش بنیان در صورتی که به مجوزی خاص از مراجعی مانند استاندارد و یا وزارت بهداشت نیاز داشته باشند برای تسریع کار خود قبلا باید مجوز مربوطه را تهیه کرده باشند و اسناد ان کامل و گویا باشد.

صاحبکار خراسانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه نه در قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان معافیت از عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای شرکت‌های دانش بنیان اجرایی شده است این معافیت‌ها شامل ماشین آلات خط تولید تجهیزات آزمایشگاهی، ملزومات مورد نیاز تخصیص و توسعه شرکت‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.