اراک

بهره برداری از طرح انتقال آب سد کوچری به خمین

بهره برداری از طرح انتقال آب سد کوچری به خمین در تیرماه سال آینده انجام می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،استاندار استان مرکزی در جریان بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از سد کوچری گلپایگان به خمین گفت :با تمهیدات اندیشیده شده، این طرح تا تیرماه سال 95 بهره برداری خواهد شد.

زمانی قمی افزود: این نخستین پروژه آبرسانی کشور توسط بخش خصوصی به روش B.O.T است که با موفقیت آمیز بودن آن، امید است این مدل پیمانکاری در بخش های دیگر وزارت نیرو در سطح استان و کشور اجرایی شود.

استاندار مرکزی ازروند اجرایی این پروژه آبرسانی ابراز رضایت کرد و گفت:با گشایش اعتبار و رفع موانع که درفرایند پیشرفت پروژه در سال جاری حاصل شده ، امید است در تابستان سال آینده دغدغه بحران آب شهرستان خمین رفع و در آذرماه 95 نیز شاهد راه اندازی تصفیه خانه و وارد شدن آب در مدار شبکه مصرف شرب شهری و روستایی شهرستان خمین باشیم.

زمانی قمی ادامه داد: در این طرح بر اساس قراردادی، سرمایه گذار متعهد شده است طرح خرید تضمینی آب طی 20 سال توسط وزارت نیرو را اجرا و سپس آن را بلاعوض به این وزارتخانه منتقل کند.

وی آبدهی متوسط و تخصیص آب به این شهرستان را 182 لیتر در ثانیه بیان کرد و افزود: طول خط انتقال این پروژه حدود 19 و نیم کیلومتر است که یک ایستگاه پمپاژ و یک واحد تصفیه خانه از نوع متعارف در حال احداث است .

فرماندار خمین نیز در این بازدید گفت: در صورتی که آبرسانی به روستاها از پروژه انتقال آب از کوچری به خمین در فصول گرم سال آینده وارد مدار نشود تابستان در تعدادی از روستاها با بحران آب آشامیدنی مواجه خواهیم شد.

ساداتی افزود: همه زیرساخت ها و امکانات لازم برای مجری این طرح مهم و اولویت دار از نظر منابع مالی، امکانات حفاری، برق یک ونیم مگاواتی برای پمپاژ آب فراهم شده، تا این پروژه در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: اراک ، اجرایی ، انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.