معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه گفت: استان پتانسیل و ظرفیت توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رحیمی با بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه استان کرمانشاه دارای آب و خاک و منابع انسانی است افزود: باید با ایجاد زیر ساخت‌های لازم در بخش کشاورزی استان از ظرفیت‌های گسترده این بخش نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی گفت: در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای مقابله با معضل بیکاری زمینه را برای ایجاد اشتغال پایدار فراهم نمود.

رحیمی با اشاره به اینکه سیستم‌های گلخانه‌ای می‌‌‌‌تواند باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی شود گفت: در کنار تولید محصولات باید زمینه را برای افزایش صادرات و بازار فروش به خارج از استان و کشور نیز فراهم گردد.

وی افزود: بخش خصوصی می‌تواند در بخش کشاورزی استان سرمایه‌گذاری کند و با بالا بردن کیفیت تولید محصولات، ایجاد صنعت لازم برای فرآوری و اقتصادی کردن این محصولات فرصت کار برای جوانان را بوجود آورد.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 شهرک کشاورزی در استان در حال اجرا هستند گفت: این سه شهرک کشاورزی در اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و میانراهان هستند که باعث رونق تولید و ایجاد اشتغال می‌شود.

شهبازی افزود: در ایجادشهرک‌های کشاورزی جدید نیازمند تامین منابع تسهیلاتی هستیم و باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان 60 هکتار گلخانه در سال 94-95در دست مطالعه، طراحی و اجرا داریم که یک و نیم برابر 20 سال گذشته می‌باشد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: کرمانشاه ، ظرفیت ، گسترده ، شهرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.