نگاه اسلام به زن، نگاهی است عزت‌بخش، کرامت‌بخش، رشدآفرین، استقلال دهنده‌ی به هویت و شخصیت زن.

مهری سرخیل تهیه‌کننده و کارگردان مستند «بیداری اسلامی» در خصوص محتوا و شرایط ساخت این کار در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «بیداری اسلامی» عنوان مستندی است که در 7 قسمت 20 دقیقه‌ای به سفارش سازمان حج و زیارت صداوسیما، ساخته و در شبکه سه صدا وسیما پخش شده است.

سرخیل بیان کرد: با ما از سازمان حج و زیارت تماس گرفتند که به اجلاس بیایید، و ما با چند نفر از همکاران به نام  عطیه باجمانلو و شیما رستگارنسب و منیر میر گلوی بیات  به عنوان  فیلمبردار با سه دوربین به محل رفتیم و به مدت 4 روز از زنان مسلمان از نقاط مختلف جهان مصاحبه و فیلمبرداری کردیم. دو خانم مترجم نیز همزمان صحبت‌ها را ترجمه می‌کردند. تدوین کار بر عهده حسین بیات و انیمیشن کار ابولفضل بیات بود. بطور کل کار بسیار زیبا شده بود. به لطف خدا «بیداری اسلامی» امسال هم در شبکه سه سیما پخش خواهد شد. 

تهیه‌کننده مستند «پیرغلامان» تصریح کرد: مطلب اساسی مستند «بیداری اسلامی» در مورد نگاه اسلام به جنس زن است. این نگاه، درست نقطه‌ مقابل نگاهی است که فرهنگ غربی به جنس زن دارد. نگاه فرهنگ غربی به زن یک نگاه اهانت‌آمیز است. اسم آن را آزادی می گذارند، لکن در حقیقت آزادی نیست. غربی‌ها در طول دو سه قرن اخیر، بر روی همه‌ جنایات خود نام‌های زیبا گذاشتند. اگر قتل کردند، اگر غارت کردند، اگر به بردگی کشیدند، اگر ثروت‌های ملت‌ها را مصادره کردند، اگر جنگهای تحمیلی میان ملتها به وجود آوردند و دیگر جنایاتی که کردند، بر روی همه‌ اینها نام های خوش‌ظاهر و فریبنده گذاشتند؛ نام آزادی طلبی، نام حقوق بشر، نام دموکراسی و امثال اینها.

وی ادامه داد: نام آزادی بر آنچه که جهت گیری فرهنگ غربی نسبت به زنان است، یک نام دروغین است؛ این، آزادی نیست. اساس فرهنگ غرب این است که زن را به عنوان یک کالا، به عنوان یک وسیله‌ تمتع برای مرد در جامعه عرضه بکند. در غرب، زن‌آزاری در طول صد سال و دویست سال گذشته افزایش پیدا کرده است، کاهش پیدا نکرده است. آزادی جنسی و بی بند و باری جنسی در غرب موجب نشده است که دیگ شهوتِ بشری که غریزی و طبیعی است، از جوشش بیفتد. درگذشته این طور تبلیغ می کردند و می گفتند بگذارید زن و مرد در جامعه روابط آزاد داشته باشند تا حرص شهوت جنسی کم بشود؛ عملاً معلوم شد که قضیه بالعکس است. هر چه آزادی روابط زن و مرد در جامعه بیشتر بشود، با وضعی که به وجود آوردند، حرص شهوانی بشر بیشتر می شود. 

مهری سرخیل تأکید کرد: از این سو نگاه اسلام به زن، نگاهی است عزت‌بخش، کرامت‌بخش، رشدآفرین، استقلال دهنده‌ی به هویت و شخصیت زن؛ این ادعای ماست. ما این ادعا را با محکمترین ادله می توانیم اثبات کنیم.

زن در محیط اسلامی رشد علمی، شخصیتی، اخلاقی و سیاسی می کند. در اساسی‌ترین مسائل اجتماعی در صفوف مقدم قرار می گیرد، در عین حال زن باقی می ماند. زن بودن، برای زن یک نقطه‌ امتیاز است، یک نقطه‌ افتخار است. این افتخاری نیست برای زن که او را از محیط زنانه، از خصوصیات و از اخلاق زنانه دور کنیم. خانه‌داری، فرزندداری و شوهرداری را ننگ او به حساب بیاوریم. فرهنگ غربی خانواده را متلاشی کرد. امروز یکی از مشکلات بزرگ دنیای غرب، متلاشی شدن خانواده‌ها و افزایش فرزندان بی هویت است. اینها گریبان غرب را خواهد گرفت. 

وی در پایان گفت: حوادث اجتماعی به مرور پیش می‌آید. غرب از همین نقطه سخت‌ترین ضربه‌ها را خواهد خورد و این تمدن مادی پر زرق و برق از همین نقطه فرو خواهد ریخت.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار