استاندار اصفهان با بیان اینکه تاكنون بيش از ۹۰۰ ميليارد تومان در این استان براي اجراي طرح نظام سلامت هزينه شده است، گفت: ۱۵۰ ميليارد تومان از این مبلغ برای بخش بهداشت هزينه شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در مراسم افتتاح همزمان ۲ هزار و ۸۷۵ مركز و پايگاه سلامت جامعه در حاشيه شهرهای ۱۷ استان كشور، ضمن تبريك ايام الله دهه ي فجر و پيروزي انقلاب اسلامي، اظهارداشت: طرح نظام سلامت يكي از طرح هاي بسيار حياتي و اثرگذار بود كه به تثبيت رسيد چراکه این طرح تجلي اجراي مطالبات مقام معظم رهبري از سوی وزير بهداشت در حوزه سلامت است.

وی با بيان اينكه در استان اصفهان اين طرح در دو بخش درمان و بهداشت پيگيري مي شود، افزود: بخش درمان اين طرح تاكنون پيشرفت خوبي داشته است و كارهاي مهمي از جمله هتلينگ بيمارستانها صورت گرفته است و تاكنون بيش از ۹۰۰ ميليارد تومان در استان اصفهان براي اجراي طرح نظام سلامت هزينه شده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد:‌ فعاليت هاي بخش بهداشت آغاز شده و يكي از بركات آن افتتاح همزمان ۲ هزار و ۸۷۵ مركز در كشور است كه امروز صورت گرفت و تاكنون ۱۵۰ ميليارد تومان در بخش بهداشت در این استان هزينه شده است.

وي ادامه داد: در قالب اين طرح همه روستاها و شهرهاي زير ۵۰ هزار نفر و تمامي حاشيه هاي شهرهاي بزرگ تحت پوشش پايگاه هاي سلامت قرار مي گيرند.

زرگرپور بیان كرد: در اين طرح نزديك به یک ميليون و 200 هزار نفر از جمعيت استان داراي پرونده الكترونيكي سلامت خواهند شد و با غربالگري، بيماري هايي احتمالي شناسايي مي شود؛ همچنین اگر نيازمند درمان باشند به مراكز درماني ارجاع داده شده و تحت پوشش مستمر قرار می گیرند.

وی اظهارداشت: ۱۵۱ پايگاه سلامت امروز در استان افتتاح شد كه قرار است اين پايگاه ها به ۲۸۰ پايگاه برسد و اميدواريم كه اصفهان نخستین استاني باشد كه اين طرح را در كشور به پايان می رساند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.