افراد ذاتا به برقراری روابط اجتماعی و تقویت این رابطه با بکارگیری روش‌هایی نیاز دارند.

مجتبی کاشانی روانشناس عمومی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: یکی از راه‌های برقراری ارتباط با اطرافیان این است که خواسته و حرف‌های خود را به  طرف مقابل واضح و صریح بیان کرده وهمچنین شنونده خوبی برای دردودل‌های او باشید، همان طور که انتظار دارید دیگران آماده شنیدن صحبت‌های شما باشند.

وی افزود: همدلی و هم‌زبانی با طرف مقابل یکی از راه‌های ایجاد روابط اجتماعی با اطرافیان بوده و اینکه او را در موقعیت‌های مختلف درک‌ کرده و خود را بجای وی در شرایط سخت و دشوار قرار دهید.

کاشانی تصریح کرد: زمانی که بر سر مسائلی با او اختلاف نظر پیدا کرده، سعی کنید تا از رفتارهای ستیزه‌جویی به طرف مقابل دوری و در واقع کنترل خود را حفظ کنید و در کمال احترام به شخصیت و عقاید طرف مقابل، خواسته و نظر خود را به روشنی ابراز کنند.

این روانشناس در پایان گفت: یکی بودن حرف و عمل، تقویت عزت نفس طرف مقابل و توجه به احساسات او از دیگر موارد تقویت روابط اجتماعی با دیگران بوده  همچنین باید در نظر داشت هنگامی که قصد نصیحت وی را داشته، سعی کنید تا از سرزنش و موعظه افراطی به  فرد پرهیز کرده زیرا باعث دلسردی و عدم اعتمادبه‌نفس شما خواهد شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار