قائم مقام مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت: 1000 مسجد و تشکل مشهد میزبان جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی ایران خواهند بود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر رئیسیان‌زاده در نشست خبری ستاد دهه فجر اظهار کرد: 1000 مسجد و تشکل آماده میزبانی از شهروندان در دهه فجر هستند و بسته خدمت به این مراکز فرهنگی شهر آماده شده است که این خدمت‌ها با هفت محور شامل اعزام راوی و مبلغ از جامعه‌المصطفی، پخش کلیپ و سرود، اجرای تئاتر، فضا آرایی و نورافشانی خواهد بود.

وی افزود: این سازمان در ارائه اقلام سخت‌افزاری همچون سازه، صوت، اسپیس و ... نیز با مساجد و تشکل‌ها مشارکت خواهد داشت.

قائم مقام مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد برگزاری نمایشگاه مشهد فجرآفرین در دهه مبارک فجر را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی عنوان و در ادامه بیان کرد: این نمایشگاه از شانزدهم لغایت بیست و سوم بهمن ماه جاری با حضور شوراهای اجتماعی محلات در سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی برپا خواهد شد.

به گفته رئیسیان زاده در این نمایشگاه هر محله به ارایه ظرفیت‌های خود می‌پردازد و در بعد فرهنگی و اجتماعی به ارایه اهم فعالیت‌های خود همت می‌گمارد.

برپایی 15 ایستگاه فرهنگی در سطح شهر

قائم مقام مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد برپایی 15 ایستگاه فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها در حوزه رسانه، خانواده، کودک، تشکل‌های مردمی، سلامت، ترافیک، ایمنی، گوهرشاد، دختران و... برپا می‌شود و به مدت 7 شب، 7 جشن بزرگ ویژه خانواده‌ها را برگزار می‌کند.

رئیسیان‌زاده به اجرای 1000 سرود و 1000 تئاتر به عنوان گوشه‌ای از فعالیت‌های محیطی و خیابانی فرهنگی در این شهر اشاره کرد و افزود: 20 پاتوق انقلاب در 20 معبر پرتردد شهری در ایام دهه فجر به اجرای برنامه‌های هنری، سرود و تئاتر در 2 نوبت صبح و شب خواهند پرداخت.

وی برگزاری جشنواره هنری زنگ انقلاب را یکی دیگر از ویژه برنامه‌های ایام ا... دهه فجر برشمرد و گفت: تلاش می‌شود مفاهیم و آرمان‌های انقلابی در قالب هنر-البته نه از نوع هنر نخبگانی- بلکه از طریق هنر عمومی نشر داده شود و گروه‌های منتخب در راهپیمایی ۲۲ بهمن به اجرا می‌پردازند.

مشارکت 2هزار مدرسه در جشنواره هنری زنگ انقلاب

قائم مقام مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با بیان اینکه 2 هزار مدرسه در این جشنواره شرکت می‌کنند، عنوان کرد: این جشنواره با هدف فعال‌سازی مدارس در 2 مقطع دبستان و دبیرستان و در 8 رشته شامل مدرسه آرایی، سرود، نوای انقلاب، دو دختر، رادیو انقلاب، پلاکارد، عکس و روایت‌گری، دانش‌آموزان را به مشارکت می‌طلبد.

رئیسیان‌زاده در ادامه یادآورشد: 130 جشن با عنوان جشن‌های پیروزی انقلاب از طریق فرهنگسراها و مراکز فرهنگی به مدت 10 شب ویژه خانواده‌ها برگزار می‌گردد.

وی از دیگر برنامه‌های شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پخش گلبانگ الله اکبر دانست و گفت: پخش این گلبانگ با حضور اقشار مردمی در 13 نقطه محوری و 213 مسجد همراه خواهد شد و نورافشانی نیز تدارک دیده شده است.

قائم مقام مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد برگزاری 7 جشن ویژه حاشیه شهر را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: با توجه به وحود 7 پهنه شهری، 7 جشن بزرگ پیروزی در ایام دهه فجر با همراهی مجموعه‌های مردمی برگزار خواهد شد.

چله‌های انقلاب میهمان مساجد شهر

رئیسیان‌زاده چله‌های انقلاب را عنوان دیگر ویژه برنامه‌های این دهه عنوان کرد و گفت: سلسله نشست‌های مردمی با حضور اساتید ملی و استانی با محوریت انقلاب اسلامی شامل 40 برنامه در دست برگزاری است.

به گفته وی، با استفاده از امکانات در اختیار این سازمان، فضاهای محیطی شهر به مدت 10 روز صورت می‌گیرد.

قائم مقام مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در خصوص برگزاری مراسم 12 و 22 بهمن، اظهار کرد: این سازمان در روز 12 بهمن اقدام به آماده‌سازی فضای افتتاحیه برنامه‌های دهه فجر می‌کند و برای این منظور 10 غرفه اجرای سرود، تئاتر، پلاکاردنویسی، توزیع محصولات و ... نیز در روز 22 بهمن برپا خواهد کرد.

مشارکت مهدگودک‌ها در جشن‌های خمینی(ره) ای امام

رئیسیان‌‍‌زاده عنوان دیگر برنامه دهه فجر را نشان استقلال معرفی کرد و گفت: تاکید بر اقتصاد مقاومتی و توجه به استعدادهای درونی کشور و شناسایی و اهدای نشان مردمی استقلال به 100 جوان کارآمد در این ویژه برنامه مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی برگزاری جشن‌های خمینی ای امام با همکاری مهدکودک‌های سطح شهر را دیگر برنامه‌های این دهه عنوان کرد و اظهار داشت: در این دهه از 12 عنوان کتاب با موضوع شهدا، انقلاب و قیام‌های مردمی رونمایی خواهد شد.

به گفته وی، مسابقه دومینوی انقلاب با حضور دانشجویان دانشگاه‌های سطح شهر در ایام دهه مبارک فجر به اجرا درخواهد آمد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اعتبارات این برنامه‌ها نیز گفت: پیش‌بینی اولیه ما از هزینه‌های این برنامه‌ها 700 میلیون تومان است و البته با توجه به باز بودن عرصه برخی برنامه‌ها احتمال دارد که این رقم تا یک میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.