بجنورد؛

پایش پرونده توانمند سازی خانواده‌ها در بهزیستی خراسان شمالی

معاون اجتماعی بهزیستی استان گفت: از مهرماه امسال تاکنون دو هزار ۴۴۳ پرونده توانمند سازی خانواده‌ها و زنان حوزه اجتماعی این استان پایش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، اسماعیل قربانی اظهار کرد: پایش پرونده توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت بهزیستی کیفیت خدمت رسانی را ارتقاء می‌دهد.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی، کاهش و جلوگیری از این مهم، امری ضروری و نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی است.

قربانی با اشاره به اینکه یکی از اهداف حوزه اجتماعی پایش پرونده‌های توانمندسازی خانواده و زنان است، گفت: از مجموع پرونده‌های پایش شده هزار و ۱۶۷ پرونده بازتوان و یک هزار و ۲۷۶ پرونده نیز غیرقابل بازتوانی تشخیص داده شد.

قربانی افزود: پرونده‌های بازتوان به خانواده‌هایی اطلاق می‌شود که مشکل اقتصادی دارند، اما پس از فراگیری آموزش‌های مهارتی کسب درآمد از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای، با اخذ وام از سوی بهزیستی استان از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

گفتنی است خانواده‌ها با توجه به نبود بسترهای لازم برای فراگیری آموزش‌های مهارتی کسب درآمد، همچنان در چرخه حمایتی بهزیستی خراسان شمالی باقی می‌مانند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: بجنورد ، پایش ، پرونده ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.