رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان گفت: پروژه کپه‌کاری در سطح مراتع شهرستان تاکستان با هدف تقویت پوشش‌های گیاهی منطقه اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛حسن طاهرخانی‌ها  اظهار داشت: با توجه به اهمیت مرتع به عنوان بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جامعه، پروژه کپه‌کاری در سطح مراتع شهرستان تاکستان اجرا شد.

وی عنوان کرد: پروژه کپه‌کاری مراتع با هدف احیاء و اصلاح مراتع و افزایش پوشش گیاهی و تنوع گونه‌ای در مراتع شهرستان تاکستان انجام شد.

طاهرخانی‌ها افزود: تخریب بیش از حد مراتع سبب به‌وجود آمدن سیل‌های مخرب، کم‌آبی، طوفان، شن‌های روان، آلودگی محیط‌زیست، خشکسالی و قحطی می‌شود که با اجرای این گونه طرح‌ها این مشکل تا حدودی برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان اقدام به افزایش پوشش گیاهی در مراتع در جهت حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش آن کرده است که یکی از اقدامات مهم این نهاد به شمار می‌آید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: افزایش پوشش گیاهی و تنوع گونه‌ای ضمن حفاظت و جلوگیری از فرسایش خاک سبب تأمین علوفه مورد نیاز احشام روستایی و نیز تولید گیاهان دارویی و صنعتی نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه کپه‌کاری در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور به‌ویژه در بخش کشاورزی در زمینه مراتع، آب و خاک می‌شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: طرح ، تقویت ، پوشش ، گیاهی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.