گوگل به کسانی که حفره های امنیتی و اشکالات موجود در دامنه ها را تشخیص می دهند، مبلغی به عنوان پاداش می دهد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیپندنت، شرکت گوگل به تازگی از پشت پرده خرید بزرگترین دامنه گوگل به قیمت ناچیز توسط کارمند پیشین اش خبر داد.

سال گذشته ، پس از به وجود آمدن یک مشکل کامپیوتری Sanmay Ved، کارمند پیشین شرکت گوگل، توانست در سپتامبر سال 2015 به مدت یک دقیقه و تنها با با قیمت 12 دلار صاحب دامنه google.com شود.

وی در ابتدا که خطایی رخ داده است ولی پس از پرداخت آن هزینه و دریافت ایمیل تایید که صاحب پربازدیدترین دامنه گوگل شده است، شگفت زده شد.

پاداش گوگل به متخصصان تشخیص باگ های امنیتی چقدر است؟

ود توانست به مدت یک دقیقه صاحب بزرگترین دامنه گوگل شود به طوری که حتی به عملکرد داخلی سایت هم دسترسی داشت ولی گوگل به سرعت متوجه اشتباه پیش آمده شد و مبلغ پرداختی را مسترد کرد.

پس از این حادثه، شرکت گوگل با ود تماس گرفت تا به وی مبلغی برای جبران اشتباه پیش آمده  پیشنهاد داد.
از آن روز تاکنون، نه شرکت گوگل و نه ود نگفتند که آن جایزه چه بود، ولی شرکت گوگل به تازگی در وبلاگ خود از مبلغ این جایزه پرده برداشت.

گوگل معمولا به محققان و متخصصان کامپیوتری که به آن ها از وجود ویروس ها و اشکالات موجود در سرویس هایشان خبر می دهند، مبلغی اهدا می کند.

بر اساس پست منتشره در وبلاگ گوگل مشخص شد که این شرکت تنها در سال 2015 مبلغی بیش از 2 میلیون دلار به حدود 300 متخصص امنیتی اهدا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار