به مناسبت سی و هفتمين بهار شکوهمند انقلاب اسلامی، ۳۷ زندانی جرائم غيرعمد خوزستان از زندان آزاد می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان غیرعمد خوزستان گفت: هم اینک بیش از 230 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های خوزستان وجود دارد که برای آزادی آنان 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

حجت‌الاسلام سید قدرت هاشم‌ نیا با بیان اینکه زندانیان جرائم غیرعمد انگیزه‌ای برای وقوع جرم نداشته‌اند تصریح کرد: کمک به زندانیان جرائم غیرعمد کمک به مجرمان و تبهکاران نیست و این افراد وجودشان در زندان تبعات ناخوشایندی برای زندانی و خانواده در بر دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون برای آزادسازی زندانیان بیش از 6 میلیارد تومان رضایت از شکات جلب شده است که این نشان از وجود فضای اخلاقی و انسانی و پررنگ بودن فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه خوزستان است.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان غیرعمد خوزستان همچنین با اعلام اینکه امسال 230 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری نیکوکاران و همچنین صنایع و سازمان‌های استان از زندان آزاد شدند، افزود: از این تعداد، 100 نفر به علت بدهی مالی، 22 نفر به علت پرداخت نکردن مهریه و دو نفر نیز به علت پرداخت نکردن نفقه و 106 نفر به علت دیه تصادفات در زندان بودند.

وی با بیان این که حدود 60 درصد از این تعداد زندانیان آزاد شده در زندان‌های اهواز و مابقی در زندان‌های شهرستان‌های خوزستان بوده‌اند، عنوان کرد: برای آزادی این 230 زندانی حدود 15 میلیارد تومان هزینه شده که از این رقم، 6 میلیارد تومان از طریق جلب رضایت شاکیان، 4 میلیارد تومان از طریق صندوق تامین خسارت‌ها و بیمه‌ها، 2 میلیارد تومان وام و تسهیلات بانکی و 2 میلیارد تومان از سوی نیکوکاران و خیرین تامین شده و حدود یک میلیارد تومان نیز از سوی خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شده است.

خیرین برای همکاری و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد می‌توانند از طریق شماره حساب 0106230654006 بانک ملی شعبه ممتاز اهواز و یا شماره کارت بانک انصار 6273811043822565 به نام ستاد دیه اقدام کرده یا با شماره تلفن 32270799 ستاد دیه استان خوزستان تماس بگیرند.

انتهای پیام/ب



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.